Basit ve lezzetli - Karnabahar Köftesi


Karnabahar Köftesi



    Kış mevsimi sebzelerini çoğumuz sevmeyiz. Yazın o güzelim patlıcanının , kabağının, biberinin yerini tutmazlar. Şİmdi her mevsimde her sebzeyi hatta meyveleri bile bulmak mümkün. Fakat ne derece sağlıklı , o da şüpheli... En güzeli her yiyeceği mevsiminde tüketmek. Karnabahar da kış sebzelerinden bir tanesi ve bir çok insanın da hiç sevmediği bir sebze. Bizim ailede de ben den başka bu sebzeyi seven bulunmuyor. Yemeğini yaptığım zaman isteksizce yerler, kızarmasını ise benden başka yiyen olmaz. Bir yiyeceğin tadı da
toplulukla beraber çıkıyor. Ben yalnız yemekten keyif alamıyorum. Kızım karnabaharı çiğ olarak yemeyi seviyor. Meyve gibi eline alıp kıtır kıtır ısırarak yiyecek. Bu güzel ve sağlıklı sebzeyi nasıl yapsam da yedirsem derken bir televizyon programında çocuk menüsü olarak karnabahar köftesi tarifi verildi. Ben denedim ve ben dahil evdeki herkes bayıldı bu tarife. Umarım siz de bizim kadar seversiniz:))

Gelelim malzemelere:
*1 küçük boy karnabahar
*1 yumurta
*1 tutam maydanoz
*Köri (yarım çay kaşığı yeterli oluyor)
*Toz kişniş (yaklaşık 1/2 çay kaşığı)
*Kaşar peyniri ( 1/2 su bardağı, rendelenmiş)
*3 taze soğan
*1 yemek kaşığı yulaf keğeği
*Aldığı kadar galeta unu

    Karnabaharı güzelce haşlıyoruz. Ben sağlıklı olması açısından buharda pişirmeyi tercih ediyorum. Yumuşacık olan karnabaharı bir çatal yardımı ile iyice eziyoruz. Daha sonra ince kıtılmış maydanoz ve yeşil soğanı, diğer malzemeleri de katarak güzelce karıştırıyoruz. Köfte kıvamına gelinceye kadar galeta unu ilave ediyoruz ve yuvarlak köfte şekillleri veriyoruz.
  Galeta ununa buladığımız köftelerimizi az yağda kızartıyoruz. Her iki tarafı da kızarınca olmuş demektir.
  Köftelerin yanına yoğurtlu güzel bir sos hazırlayabilirsiniz.
  Afiyet olsun....

Yorum Gönder

0 Yorumlar