Fırında sebzeli tavuk göğsü

Akdemir's Home


Son derece pratik , bir o kadar da şık ve lezzetli bir yemekten bahsedeceğim sizlere. Fırında sebzeli tavuk göğsü. Haftasonu olduğu için buzdolabında kalmış olan sebzeler ile yaptım ben . Sizler istediğiniz sebzeler ile çeşidi arttırabilirsiniz. Çalışan hanımlar için de oldukça pratik olduğunu düşünüyorum Yaptıktan sonra lezzetine bizimkiler bayıldılar. Üstelik de oldukça sağlıklı ve kalorisi de düşük. Gelelim yapılışına...


Malzemeler:
*1 adet orta boy kemikli tavuk göğsü
*7-8 adet arpacık soğan
*Üç küçük patates
*1 su bardağı kadar bezelye (ben yazın dondurduklarımdan kullandım)
*tane karabiber
*tuz
*1/2 çay bardağı sıcak su
*1 çay kaşığı kadar limon kabuğu rendesi
*1 yemek kaşığı limon suyu
* Arzu ettiğiniz baharatlar
*1 Yemek kaşığı kadar zeytinyağı

Akdemir's Home


Ben yemeği döküm tencere ile yaptım. Böylece hem ocakta hem de fırında aynı tencere ile pişirmiş oldum. Ocağa koyduğum tencere ısındıktan sonra zeytinyağını ekledim ve tencerenin her tarafının yağlanmasını sağladım. Sonra yıkayıp bir peçete ile kuruladığım tavuk göğsünü yüksek ateşte her tarafını çevirerek güzelce kızarttım. Böylece mühürlemiş olduk ve fırında pişerken suyu ve lezzzeti içerisinde kalacaktır. 

Akdemir's Home

Tavuğumuz mühürlenirken  fırını yaklaşık 220 derece ayarlayarak ısınmaya bırakıyoruz.Sonra arpacık soğanları temizliyoruz ve patatesleri soyup yaklaşık arpacık soğanların boyutlarında kesiyoruz. Tavuk mühürlendikten sonra  ocağımızı kapatıp tavuğu tencerenin ortasına alıyoruz ve etrafına sebzelerimizi yerleştiriyoruz. Tane karabiberi, tuzu ve arzu ettiğimiz baharatları ekledikten sonra tavuğun üzerine limon kabugu rendesini ve limon suyunu ilave ediyoruz. 1/2 çay bardağı suyu da ilave ediyoruz.  Tencerenin üzerine kapak olarak değil de yiyeceklerin üzerine, onları kapatacak şekilde yağlı kağıt ile kapatıyoruz ve fırına veriyoruz. Yaklaşık 20 dakika sonra pişiyor. Kokusundan ve görüntüsünden anlayabilirsiniz. 

Afiyet olsun.....


Yorum Gönder

0 Yorumlar