Fırında Güveç Karides

 
Akdemir's Home

    Karidesle maceram yıllar öncesine dayanır. Yıllar önce eşim eve karides almıştı. O yıllarda Anadolu'nun bu kesimlerinde karidese pek değil hiç rastlamazdık. Bu nedenle karides nasıl temizlenir, nasıl pişirilir bilmiyordum. Neyse karidesler eve gelince elimde yemek kitapları , bir taraftan da internet harıl harıl karideis nasıl temizlenir nasıl pişirilir araştırdım durdum. O yıllarda internette böyle bloglar, yemek siteleri çok yoktu. Neyse ben birşeyler buldum ancak orada da öyle ayrıntılı falan anlatılmıyordu. Karidesler kabukları ile ile sirkeli suda haşlanır,  sonra kabuğundan temizlenir ve tereyağında sotelenir yazıyordu. Ben yaptım yapmasına da pişerken oluşan o koku yüzünden hiçbirimiz yiyemedik. Eşim pişerken işte olduğu için o gelince birkaç tane yedi ama kalan karidesler heba oldu:( O günden bugüne zaman çok değişti ve ben şimdi gerçekten güzel karides yapıyorum. Pişerken ne koku oluyor ne de mide bulantısı. Yemek ayrımı yapan çocuklar bile severek yiyorlar.

    Karidesleri artık kabukları ile almıyorum. Temizlenmiş ve dondurulmuş olanlardan alıyorum. Her ne kadar ambalajlarında temizlenmiş yazsa da su içerisinde biraz beklettiğim karidesleri tekrar elden geçiriyorum. Hem kabuk parçaları kalmış oluyor hem de karideslerin neredeyse yarısında karın kısmındaki siyah iplikler temizlenmemiş oluyor. Hepsi elimden geçmedikçe rahat edemiyorum.

Gelelim güveçte karidesimizin malzemelerine:


  • 1 orta boy soğan
  • 1 çarliston biber
  • 2 diş sarımsak
  • 1 su bardağı kadar domates rendesi
  • 300 gr kadar temizlenmiş karides
  • kekik
  • tuz 
  • toz kırmızı biber
  • karabiber
  • 1 çay bardağı kadar sıcak su
  • Rendelenmiş kaşar peyniri


     Pişirme işlemini Wok tavada yapıyorum. Çünkü daha kolay ve pratik geliyor bana. Tavamızı ısıttıktan sonra içerisine zeytinyağ koyalım. (Arzu ettiğiniz yağı koyabilirsiniz.

    Yağın içerisine ince ince kıyılmış soğanlar koyup şeffaflaşana kadar kavuralım.

    Soğanın içerisine ince doğranmış sarımsakları ve biberleri ekleyelim.
 
    Sebzeler kavrulduktan sonra rendelenmiş domatesleri ekleyelim.

    Domatesler kabarcık oluşturmaya başlayınca içerisine karidesleri ekleyelim. Karidesler çok çabuk pişiyorlar. Renkleri değişince , şeffaflıkları gidince pişmiş olurlar.

    Karidesleri tavada çevirirken baharatları ve tuzu da ekleyelim.

    Fırının 180 derecede ısıtalım. Bir güveç kabına ( ister porsiyonluk, ister tek bir güveç olsun) tavadaki karışımı boşaltalım.

    Üzerinede peyniri koyalım ve kaşarlar eriyesiye kadar fırında pişirelim.

    Afiyet olsun.......

Yorum Gönder

0 Yorumlar