Fıstık Ezmeli Kurabiye

Akdemir's Home

Bir fincan kahvenin yada çayın yanında güzel bir kurabiyeye kim hayır diyebilir? Hele bu kurabiye ağızda dağılan , içerisinde damla çikolatalar oluca... Çok değil keyif için bir tane de yeter kilo almak istemeyenler için. Okuldan gelen ya da ödev yaparken sağlıklı , ev yapımı bir atıştırmalık olur üstelik çocuklarımız için. Kurabiye yapmayı ve bir kurabiye tarifi görürsem denemeyi çok seviyorum. Hele de o kurabiyeleri çocuklarım sever ve yerlerse benden daha mutlusu yok:) Bu kadar övgüden sonra tarife geçelim mi?

   Malzemeler:

  •  100 gr fıstık ezmesi isteyenler fındık ezmesi de kullanabilirler. ( Kahvaltılarda kullandıklarımızdan. 1 Çorba kaşığı dolusu)
  • 170 gr tereyağ
  • 50 gr esmer şeker
  • 300 gr un
  • 1 tatlı kaşığı karbonat
  • 80 gr damla çikolata
Malzemelerimiz bu kadar ... Ben tatlıları genellikle tartarak yapıyorum. Tam kıvamında olması için. En büyük yardımcım da mutfak tartısı oluyor.

Yapılışı:

  • Oda sıcaklığındaki tereyağına fıstık ezmesini ekleyerek birbirlerine iyice yediriyoruz.
  • Esmer şekeri de ilave ederek birbirlerine iyice karışmalarını sağlıyoruz.
  • Karbonat ve unu karıştırıp tereyağlı karışıma ilave ediyoruz. Karıştırarak güzel bir hamur elde ediyoruz.
  • En son damla çikolataları ileve ediyoruz.
  • Elde ettiğimiz hamurun üzerini hava almayacak şekilde streç film ile kaplıyoruz ve buzdolabında 30 dakika dinlendiriyoruz.
  • Dinlenmiş hamuru eşit parçalara halinde alıp elimizle yuvarlıyoruz ve el ayamızla bastırarak şekil veriyoruz    (Kurabiyelerin eşit büyüklükte olmaları için ben dondurma kepçesinden faydalanıyorum.)
  • Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 16-18 dakika pişiriyoruz. Benim fırınımda 16 dakikada piştiler.
Akdemir's Home

Afiyet olsun...

Yorum Gönder

0 Yorumlar