Sebzeli Tavuk Köfte - Top Kek Kalıbında

Akdemir's Home

  Sürekli mutfakta yemek yapınca ben şahsım adına sıkılıyorum. Arada değişiklik , tariflerle oynamay, yeni tadlar ve lezzetler elde etmek güzel oluyor. Değişiklik ufak da olsa insanı mutlu ediyor. İşte bu tarif de böyle bir ruh hali ile doğdu. Evde haşlanmış tavuk butları vardı va aynı yamaklari yemekten sıkılmıştım. Değişik olarak ne yapabilirm derken  aklıma birden bu fikir geldi. Bakalım sizler de beğenecek misiniz:))

Malzemeler:


  • 300 gr haşlanmış tavuk
  • 3 dal ince doğranmış yeşil soğan
  • Arzuya bağlı maydanoz
  • 1 yumurta
  • Tuz
  • Karabiber
  • Kekik
  • Kimyon
  • Zeytin yağı
  • 1/2 su bardağı haşlanmış mısır
  • 1 adet rendelenmiş orta boy kabak  (veya arzu ettiğiniz sebzeler)
  • Galeta unu

Yapılışı:


  • Haşlanmış tavuklarımızı bir rondada iyice kıyıyoruz.
  • Kıyılmış tavuklarımızın içerisine soğan, maydanoz, yumurta , az miktarda sıvı yağ ve baharatları ekleyip bir köfte harcı oluşturuyoruz. 
  • Oluşturduğumuz köfte harcında parçalar kopartıp elimiz ile yuvarlıyoruz. Ben hepsi eşit büyüklükte olsun diye bir dondurma kaşığından yardım aldım.
Akdemir's Home

  • Yuvarladığımız köfteleri galeta ununa bulayıp kalıplara yerlerştiriyoruz. Kalıbın dibine bir miktar galeta unu koyarsanız kalıba daha az yapışır bana göre. Ben kalıptan çıkartırken biraz zorlandım.
  • Kalıba yerleştirdikten sonra da üzerine 1 yemek kaşığı kadar zeytinyağı gezdirdim. 
  • 200 derecede önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 20-25 dakikada köftelerimiz hazır.
Afiyet olsun:))

Tarifi denerseniz mutlaka yorumlarınızı bekliyorum....


Yorum Gönder

0 Yorumlar