Tatlı bir kaçamak , Dondurulmuş Meyveli Yoğurt


Akdemir's Home

   İki gün hava güzel olup güneş doya doya ısınmamıza izin verince artık tamam bu sefer yaz geldi dedim. Kışlıklar atılıp baharlık giysiler çıktı, kombi kapatıldı, montlar ve kabanlar yıkanmak üzere ayırıldı derken dün sabah şok ile uyandım. O da ne? Bu sene mevsimler bizimle dalga geçiyor. HAva tekrar soğumuş hava durumuna göre bugün yarın tekrar kar yağacakmış. Durum böyle olunca bizim bütün planlar altüst oldu , kışlıklar alındığı yere geri bırakıldı....

     Yaz havasına bürününce de - geçici de olsa - evde tatlı bir kaçamak yapalım sağlıklı olsun , bize yazı hatırlatsın derken meyveli yoğurt yaptım. Çocuklar da dondurmaya özellikle de çubukta olunca bayılıyorlar. O zaman ben de dondururum,  süsler püslerim. Zaten duyduğum kadarı ile birkaç yıldır yurt dışında dondurulmuş yoğurt pek bir moda imiş. Yoğurt bizim kültürümüz olunca da biz dondurulmuş yoğurtların en alasını yaparız:)))

   Buzlukta dondurulmuş kırmızı meyveler vardı. Öncelikler bunları rondoya atıp bir güzel parçaladım. üzerine süzme yoğurt ekledim. Yoğurdunuzu eklemeden kontrol edin ekşi olmasın. Ben yeni satın aldığım ünlü bir markanın yoğurdunu tatmadan ekledim biraz ekşi çıktı.Bir daha ki sefere kendim yoğurdu süzmeyi düşünüyorum. Yoğurt ve meyveler karışınca üzerine bal ekliyoruz. Miktar belirtmiyorum. Damak zevkimize göre ayarlıyoruz. Hepsi karışınca meyveli yoğurdumuz hazır. İster kaselere koyup ikram edin ister dondurun. Ben yıllar önce dondurma kalıpları almıştım ancak pek kullanmamıştım. Onlara yoğurdun bir kısmını paylaştırdım ve dondurdum.

   Donduktan sonra kalıplardan zor çıktığı için sıcak su doldurulmuş bir kaba dondurma kalıpları koyup biraz bekletince rahat kalıplardan çıktılar. Ben de dondurmalarımı tek tek streç filme sarıp buzluğa kaldırdım. Güneşli bir günde yenmek üzere bekliyorlar:))

Yorum Gönder

0 Yorumlar