Muffin Kalıbında Dereotlu Poğaça

 
Akdemir's Home


   Merhaba, bugün size ilk defa denediğim ve hem yaparken hem de yerken bayıldığım yumuşacık bir poğaça tarifini paylaşmak istiyorum.Dereotunu sevmeyen çocuklarım bile bu poğaçayı severek yediler. Şekilleri de albenili olunca tabi kimse itiraz edemedi.))

Akdemir's Home

Malzemeler: 

Hamuru : 

2 su bardağı ılık süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 paket instant maya
1 tatlı kaşığı şeker
1yemek kaşığı tuz
aldığı kadar un
1 demet dereotu

İçi : 

beyaz peynir

Üzerine :

yumurta sarısı
çörekotu
susam

Yapılışı : 

Sıvı malzemeleri tuz, şeker ve mayayı karıştırıyoruz.İçerisine kıyılmış dereotunu da ekliyoruz. Sonra yavaş yavaş un ekliyoruz. BEn yaklaşık 3.5 su bardağı un ekledim. Un miktarı su tutma kapasitesine göre değişebilir unutmayın. Unuda ekledikten sonra kabın üzerine streç fil ile kapatıp mayalanmaya bırakıyoruz. Benim acelem olduğu için 50 dereceye ısıtılmış fırında mayaladım.

Muffin kalıbımızı yağlıyoruz. Hamurdan küçük ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıyoruz. İçlerine peynir koyuyoruz. Üç hamuru yan yana getirip bir kalıba koyuyoruz. Hamurdan yaklaşık yirmi dört poğaça çıkıyor. Kalıba koyduğumuz poğaçaların üzerine yumurta sarısı sürüp susan ve çörekotu serpiyoruz. 180 dereceye ısıtılmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Piştiği zaman bir çiçek gibi oluyor.

Akdemir's Home

     Afiyet olsun..... 


Akdemir's Home


                               Akdemir's Home

Yorum Gönder

0 Yorumlar