Nektarinli Cheesecake


Nektarinli Cheesecake


    Yazın en sevilen tatlılar soğuk tatlılardır. Dondurma tabii ki bu soğuk tatlıların başında gelir. Bizim evde dondurmanın zamanı yoktur. Yaz kış yenir. Eskiden kışın dondurma bulmak zor oluyordu. Artık her mevsimde dondurma bulabiliyoruz. Yeni nesil bu yönden çok şanslı. Benim bugün tarifini vereceğim tatlı dondurma değil tabii ki:)) Soğuk tatlı deyince aklıma ilk o geldi sadece.

   Kızımın canı cheesecake isteyince hazır nektarin mevsimi nektarinli cheesecake yapalım dedim. Evde nektarin bulunması da bu kararıma katkıda bulundu. Yapımı çok zor olmasa de bekleme kısmı zorlatıcı oluyor. Hele de benim gibi sabırsızsanız. Neyse ki akşamdan yapıyorum ve gece buzdolabında dinlendiği için sabaha hazır oluyor ve bekleme kısmını rahatça atlatıyorum:))

 Tabanı için malzemeler: 

- 300 gr bisküvi
- 100 gr tereyağ
- 3 yemek kaşığı şeker

Yapılışı : 

 Cheesecake yaparken genellikle burçak bisküvi kullanılıyor. Ben bu sefer yaparken evde çocukların yarım bıraktıkları bisküviler vardı onları kullandım. Kakaolu, içi kremalı karışık bisküvi. Evdekileri değerlendirmek en önemlisi bana göre.

  Bisküvileri rondoda parçaladıktan sonra şeker ve eritilmiş tereyağını ekledim ve hepsi birbirine karışıncaya kadar rondoyu çalıştırdım. Ben tereyağ kullanmayı tercih ediyorum. Siz zevkinize göre bir yağ kullanabilirsiniz.

Kelepçeli kalıbımın tabanına yağlı kağıt koydum ve çemberini yağladım. Rondoda hazırladığım karışımı kalıba kenarına da taşacak şekilde yaydım.

 Kalıbın dışını alüminyum folyo ile sardım. İç harcı koyunca su ile pişeceği için içerisine su girmemesi için.

 Önceden ısıtılmış fanlı fırında 10 dakika pişirdim.

Nektarinli Cheesecake


İç Harç Malzemeleri: 

- 2 kutu 400 gr lık labne peyniri
-1 Küçük kutu krema
-1 Su bardağı toz şeker
-3 yemek kaşığı un
- 1 limon kabuğu rendesi
- 1 limonun suyu
- 4 yumurta

Yapılışı :

Öncelikle tüm malzemeler oda ısısında olmalıdır.

Mikser ile çırpıp malzemeler sulanmasın diye ben bir çırpıcı ile elimle çırptım. Siz isterseniz mikserin en düşük devrini kullanabilirsiniz.

Alt tabanı fırından aldıktan sonra fırının ısısını 150 dereceye düşürüyoruz.

Labne peynirine şekeri ekledikten sonra birbirine yedirinceye kadar karıştırıyoruz.

Kremayı da ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz. Limon kabuğu ve limon suyunu da ekleyip karıştırıyoruz.

Unu da ekleyip hepsini karıştırdıktan sonra yumurtaları teker teker ekliyoruz.

İç harç hazır olunca kalıbımıza döküyoruz. Kalıbı derin bir tepsinin içerine alıp kalıbın yarısına gelecek şekilde su koyuyoruz. Kalıbın içine su girmemesine dikkat edin.

 Cheesecake i fırına verip 70 dakika pişiriyoruz.

70 dakika sonra fırını kapatıp 10 dakika daha fırında tutuyoruz. 10 dakika sonunda fırının kapağını aralayıp 20 dakika daha tutuyoruz ki kekimiz çatlamasın. Bu püf noktayı Damy's Kitchen'dan öğrendim. Ve sonuç harika oluyor.

Fırından çıkartırken dikkat edin . Pişerken çatlamayan keki fırından çıkartırken çatlatabilirsiniz.))  Fırından çıkan kekimizi oda sıcaklığında soğumasını bekliyoruz.

Nektarinli Cheesecake


Nektarinli  Sosun Malzemeleri : 

- 4 adet kabuğu soyulmuş nektarin
-1/2 bardak toz şeker
- 1 su bardağı su
- 2 yemek kaşığı nişasta

Yapılışı:

Nektarinleri parçalara bölüp bir blendıra koyuyoruz. Blendırda çektikten sonra üzerine şeker , su ve nişastayı koyup hepsi birbirine karışasıya kadar aleti çalıştırmaya devam ediyoruz.

 Bir sos tenceresine süzgeçten geçirdiğim karışımı koydum ve ocakta koyulaşıncaya kadar pişirdim. Sos ılıdıktan sonra oda ısısına gelen Cheeseceke in üzerine döktüm. Soğuyunca buzdolabına koydum ve bir gece beklettim.

  Sabah kahvaltıdan sonra kesip tadına baktığımda enfes olmuştu. Umarım siz de dener ve seversiniz.

  Tarifi denerseniz sonuçları benimle paylaşın olur mu??

  Afiyet olsun....


                               Akdemir's Home

Nektarinli Cheesecake

Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Indtagramda da gözüm kalmisti. Eline saglik canim 😊

    YanıtlaSil
  2. Hayatım da hiç cheescake yememiş biri olarak, eksikliğini de hiç hissetmedim. Kahvaltı dışında bir şeyin içinde peynir yiyemiyorum:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ise peynire bayılıyorum :)) Belki bir gün şans verir denersiniz...

      Sil
  3. Yemek sayfalarını çok seviyorum, tarifler konusunda diplomam olmasa da, hazırlanıp servise sunulan yemek ve tatlıların fotoğrafları mest ediyor beni. Şahane bir tatlı yapmışsınız. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Bayılırım bu tatlıya..çikolata soslusu favorim ama buna da hayır demem :)

    YanıtlaSil