Nektarinli Kek

Nektarinli Kek



Merhaba :) Hazır yaz meyveleri çıkmışken meyveli bir kek yapayım dedim.  Siz elinizde ne varsa ( çilek , kayısı , şeftali gibi ) onu kullanabilirsiniz.  Ben markette mini kasalarda nektarin görünce dayanamadım ve aldım.  Aslında yemek için almıştım , görünüşleri güzeldi . Fakat kesip yemeye kalkınca henüz tam olmadığını anladım.  Tadı biraz ekşiydi :D Ben severim ekşiydi fakat çocuklar sevmiyor ... Benim de aklımda meyveli bir kek yapmak vardı zaten işte fırsat dedim ve nektarinleri kullandım.

Nektarinli Kek


   
Malzemeler : 

3 yumurta
3/4 su bardağı toz şeker
100 gr erimiş tereyağı
25 gr fındık yağı
1 çay bardağı süt
6 tatlı kaşığı toz fındık
2 su bardağı un
Kabartma tozu
Vanilya
5-6 küçük nektarin


Nektarinli Kek




Yapılışı : 

Yumurta ve şekeri çırpalım .

Eritilmiş tereyağı ve sıvı yağı çırpmaya devam ederken ekleyelim 

Çırpmaya devam ederken sütü de ekleyelim.

Benim daha önce robottan çektiğim fındığım vardı ,onu ekledim.  Sizin evinizde ne varsa arzunuza göre ceviz , badem , antep fıstığı  ekleyebiliriz ya da hiç birini koymayabilirsiniz.

Un , kabartma tozu ve vanilyayı da ekleyerek karıştıralım.

Kelepçeli bir kek kalıbının altına yağlı kağıt koyalım , yan tarafları ise yağlayalım.

Ben ince bir kek olmasını istediğim için 30 cm lik kalıp kullandım.  Siz daha kabarık görünsün isterseniz 24 cm lik kalıp kullanın.  Hamuru kalıba döküp üzerini düzelttikten sonra kabuğunu soyup çekirdeğini çıkardığım ve dilimlediğim nektarinleri dizdim . Meyve miktarı tamamen size kalmış.

Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında 35-45 dakika pişirelim. Benim kelime 35 dakikada pişti . Siz de 30 dakikadan sonra kontrol etmeyi unutmayın .

Afiyet olsun .....




                               Akdemir's Home







Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Harika bir tarif. Tam mevsimi 🤗

    YanıtlaSil
  2. Kitabın yanında da bu kek vardı. Bu sitenin de sizin olduğunu yeni farkettim @kozmokitap Takipteyim. Orijinal bir kek, eline sağlık.

    YanıtlaSil