Sütsüz, Yumurtasız Elmalı Tart

Akdemir's Home


     Bugün süte , yumurtaya alerjisi olanlar ya da benim gibi iyot kısıtlı diyette olanlar için kolay ve tatlı ihtiyacını giderecek güzel bir tarif vermek istiyorum. İyot kısıtlı diyette olanlar bilirler , bu dönemde pekçok yiyecek başta da süt ve süt ürünleri ve yumurta yasaktır. Satın yiyecekler de yasaktır bu dönemde. Metabolizma hızımız da dibini bulduğu için kilo almaya da çok yatkın oluruz. Çok az yiyecek alternatifimiz varken biraz yaratıcı olmamız gerekmektedir. Ben de bu döneme uygun olabilecek bir tarif hazırladım. İki
tarifi biraz karıştırdım, ekleme çıkartma yaptım ve ortaya fena olmayacak bir tarif çıktı. Ben denedim beğendim , umarım sizin de hoşunuza gider. Tabii bu tarif yumurtalı tarifler gibi çok puf olmasa da bu dönemde yiyebildiğim en güzel tatlı oldu:))
Malzemeler:
*1 çay bardağı şeker
*1 çay bardağı sıcak su
*1 adet muz
*1 portakal kabuğu
*Yarım portakal suyu
*1/2 çay bardağı zeytinyağı
*1 paket kabartma tozu
*Yaklaşık 1,5 su bardağı un
*4 elma
*Tarçın

Yapılışı:
Bir kapta şekerin üzerine sıcak suyu döküyoruz ve karıştırarak eritiyoruz. Ayrı bir kapta olgun bir muzu çatalla eziyoruz. Ezdiğimiz muzun üzerine su ve şeker karışınını döküp mikser ile iyice karıştırıyoruz. Üzerine portalal kabuğu ve portakal suyunu ekliyoruz. En son ise un ve kabartma tozunu da eleyerek ekliyoruz ve güzelce karıştırıyoruz.

Kabuklarını soyup çekirdeklerini çıkardığımız elmlaları yarım ay şeklinde ince ince kesiyoruz. Üzerine de yaklaşık bir çorba kaşığı şekeri ve bir çay kaşığı tarçını ekleyip karıştırıyoruz.
Akdemir's Home


Elmaları yağlanmış tart kalıbına diziyoruz.
Akdemir's Home

Dizdiğimiz elmaların üzerine hazırladığımız hamur karışımını döküyoruz. Yaklaşık 170 derecede ısıtılmış fırına veriyoruz ve 20-25 dakika pişiriyoruz.
Akdemir's Home

Tartımız ılıdıktan sonra ters çeviriyoruz ve hafif soğuyunca servis yapıyoruz.


Diyette olmayanlar için tartımızın üzerine dondurma koyarak veya çikolatalı sosla servis yapabiliriz. Diyette olanlar için sade bir türk kahvesi ya da bir bardak çay ile yiyebilirler.
Afiyet olsun:))






Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Kısıtlı iyot diyetiyle mücadele ediyorum bende :O Bir deneyeyim bunu. Teşekkürler. Varsa başka yapılabilecek yemek tarifleri, onlarıda yazabilir misiniz? Tek başına yaşayan birisi için diyete uygun yapılabilecek yemek bulmak zor oluyor.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar... Araştırma yaparken bu tarifinize ve diğer yazılarınıza rastladım. İnanın şu an Türkiye'de atom tedavisi alanların yüzdesi çok olmasına karşın maalesef yenecek yiyeceklerin ve yemek alternatiflerinin bilgisi bulunamıyor... Tarif için teşekkürler...

    YanıtlaSil