Kamber Biber Turşusu || Kış Hazırlıkları



Yazın sonuna gelirken kış hazırlıkları da tüm evlerde yavaş yavaş başladı. Bu hazırlıklardan belki de en kokulu olanı turşulardır. Sarımsak yüzünden.)) Ben de geçen sene bana hediye gelen kamber biber turşusunu çok sevdim ve bu sene de kendim yapmaya karar verdim. Ufak kavanozlara yaptım ki bir seferlik olsun. Şİmdilik köyden yeşil kamber biber getirttiğim için onlarla yaptım. Kırmızı olanları bulursam onlarla da birkaç kavanoz yapmayı düşünüyorum. Yapılışı çok kolay ve çok lezzetli.


Malzemeler:


  • Kamber Biber
  • Sarımsak
  • Maydanoz
  • Toz Şeker
  • Salamura tuz
  • Sirke
  • Zeytinyağı


Yapılışı:

* Kamber biberlerin içlerini temizleyip yıkıyoruz.

* Maydanozları ince ince doğruyoruz.

* Sarımsakları soyduktan sonra ince dilimliyoruz.

* Bir fırın tepsisine yağlı kağıt seriyoruz. Fırını da 180- 200 derecede ısıtıyoruz. sıcaklık fırından fırına fark ettiği için siz fırınınızın özelliğine göre ayarlayın.

* Tepsiye kamber biberleri diziyoruz ve içlerine 1 çay kaşığı tuz,   1 çay kaşığı şeker, 1 çay kaşığı sirke, 1 çay kaşığı zeytinyağı, birkaç parça sarımsak ve bir tutam maydanoz  koyuyoruz.

* Önceden ısıtılmış fırına veriyoruz ve yaklaşık 40 dakika pişiriyoruz. Biberler senmiş ve içleri sıvı ile dolmuş olunca fırından çıkartıyoruz.

* İçlerindeki sıvı dökülmeden dikkatli bir şekilde kavanozlara dolduruyoruz. - Çok sıcak oluyor . Dikkatli olun. -

* Kavanozlara doldurduğumuz biberler sıcakken kapakları kapatıyoruz ve tezgaha ters çevirip soğumalarını bekliyoruz. Ben kavanozları doldurduktan sonra tepsiye dökülen sıvıyı da kavanozlara ilave ettim.

* Soğuyan kavanozlarımızı serin ve karanlık bir yerde - kilerlerimizde - saklıyoruz. Kışa yemek için hazır...

 Not: Kavanozları açtığım zaman resimlerini güncelleme ile bu post altında paylaşacağım .

Afiyet olsun.....

                               Akdemir's Home

Yorum Gönder

1 Yorumlar

  1. Farklı bir turşuymuş :) ilk defa duydum ama tadının güzel olacağından eminim :) Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil