Limonlu Tart - Fransız Usulü

Akdemir's Home

   Merhaba:))
   Uzun zamandır bloguma vakit ayıramadım. Yazılacak çok yazım birikti ama biraz tembellik modundaydım galiba işlerimi aksattım. Çoktandır aklımda olan bir tarif vardı. Kızımda okula gitmeyip evde kalınca ben de fırsattan istifade hemen mutfağa girdim. Evde kimse olmayıp yalnız kalınca motivasyonum kalmıyor. Tek başına yemek yemeyi bile sevmiyorum. Allah kimseyi yalnız bırakmasın.
  Dünya yemekleri isimli kitabımı karıştırırken gözüme limonlu tart tarifi ilişti. Fransızların Bu limonlu tartı meşhurmuş. Ben de limonu ve diğer narenciyeleri çok severim. Ülkemizde de bu konuda çok şanslı . Narenciyeler bol ve çok lezzetli, hem de ucuz. Şöyle bir düşününce narenciye ülkesindeyiz ancak limonlu pasta göremüyorum pastanelerde... Ya da portakallı çikolata. Ülkemizin önemli çikolata üreticilerine baktığımızda hep aynı çeşi,tleri görüyoruz. Ben artık bol miktarda portakallı ya da limonlu çikolata, yine uygun fiyata portakallı çikolata drajeler görmek istiyoruz. Bir zamanlar bir firmanın portakallı gofretleri vardı ve ailece çok severdik. Sonra üretimden kaldırdılar. Şimdi yine aynı firma mandalinalı ve limonlu gofret çıkarttı fakat kalite ve lezzet eskisi ile aynı değil. Kaliteyi tutturamadılar. Buradan üreticilere sesleniyorum tüketici olarak artık farklı ve lezzetli çeşitler görmek istiyoruz...
    Her yazımda konuyu biraz dağıtıyorum galiba. Tart ile başladık gofret ile çıktık:)) Çok da dağıtmadan tarta geri dönelim.Limonu çok sevdiğim için şu tarifi bir de ben deneyeyim diyerek gidim mutfağa. Kitapta ... gr tart hamuru yazmış fakat hamurun tarifini vermemişti. Devreye yine başka bir kitabı soktum. Çikolatalı  ve kahveli tatlılar kitabı. Oradan seçtiğim bir tart hamuru ile başladım yapmaya...

İşte malzemelerimiz:
Tart Hamuru:
  • 175 gr un (1.5 su bardağı)
  • 1 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 75 gr tuzsuz tereyağı
  • 1 yumurta sarısı
  • 1/2 portakal kabuğu rendesi
  • 15ml buzlu su (1 yemek kaşığı)
   Ben hamuru mutfak robotu ile hazırladım. Önce un ve pudra şekerini beraber karıştırdım. Sonra portakal kabuğu ve oda sıcaklığındaki tereyağını ilave ettim. Hepsini beraber karıştırdım. Tam olarak hamur değil de bulgur bulgur oluyorlar. Sonra yumurta sarısı ve buzlu yani soğuk suyu da ekleyip karıştırdım.

Hamuru bir streç filme koyup iyice sardım ve buzdolabıma koydum.
Akdemir's Home

20 dakika buzdolabında hamuru dinlendiriyoruz.
Akdemir's Home

   Buzdolabından çıkan hamurumuzu merdane ile açıp tart kalıbına yerleştiriyoruz. Ben biraz yamuk yumuk yerleştirdim:))
Akdemir's Home

   Hamurun her yerini çatal ile deliyoruz. Üzerine straç film ile kaplayıp 20 dakika daha buzdolabında dinlendiriyoruz.

   20 dakika sonra  tartın üzerine yağlı kağıt serip ağırlık yapması için baklagil koyuyoruz. Ben bu iş için ayırdığın nohutları kullanıyorum. 200 dereceye ısıtılmış bir fırında bu vaziyette 10 dakika pişiriyoruz. 10 dakika sonra yağlı kağıt ve ağırlık için kullandığımız baklagilleri alıyoruz. ve 5 dakika daha pişiriyoruz.

Limonlu Harç:

  • 2-3 adet limon kabuğu
  • 150 ml (2/3 su bardağı) taze sıkılmış limon suyu
  • 1/2 şeker
  • 4 yemek kaşığı krema
  • 4 yumurta ve 3 yumurta sarısı
  • Üzerine pudra şekeri


   Bütün malzemeleri karıştırıp fırındadn çıkan tartın üzerine döküyoruz ve 190 derecede katılaşıncaya kadar pişiriyoruz. Tartın kenarları yanmaya başlayacak gibi olursa yağlı kağıt ile kaplayabilirsiniz. Ben kaplamadım. Kenarındaki fazlalık kısımları pişince kestim. Soğuyunca pudra şekeri serperek servis yapıyoruz. Ben fırında biraz fazla tutmuşum siz pişerken sık sık kontrol etmeyi unutmayın.


   Limon aromalı, tartı kıtır lezzetli bir tart oldu. Denerseniz siz de yorumlarınızı ve önerilerinizi bana yazarsanız sevinirim.
                                             Afiyet olsun:))

Yorum Gönder

0 Yorumlar