Renkli drajeli ve fındık ezmeli kurabiye ( cookie)

Akdemir's Home


Bir süre önce önce yaptığım bu kurabiyeleri sizlerle paylaşmak istedim. Çocuklar okuldan gelince atıştırmalık ya da ödev arası molalarda çok severek yiyeceklerine inanıyorum. Hem görünümü çok güzel, hem de çocukların zevklerine hitap ediyor. Yapması da ayrı bir zevk bu kurabiyeleri.



Gelelim malzemelere:

  • 100 gr tereyağ ( oda sıcaklığında)
  • 50 gr toz şeker
  • 50 gr kahverengi şeker
  • 100 gr Fındık Ezmesi
  • 1 Yumurta
  • 200 gr renkli draje ( 50 gr üzerine, 150 gr ezilerek içine)
  • 1/2 çorba kaşığı kabartma tozu
  • Yaklaşık 1,5 su bardağı un
Renkli draje olarak ben yabancı bir firmanın 100 gr çikolatalı, 100 gr fıstıklı drajelerinden aldın. Kurabiyelerin üzerine çikolatalı olanlarından ayırdım. Kalanları da bir havan ile veya benim yaptığım gibi bir saklama poşetine drajeleri koyup bir kavanoz ile ezebilirsiniz.

Yapılışı:


  • Tereyağ ile   şekeri mikser ile çırpalım.
  • İçerisine yumurtayı ekleyip çırpmaya devam edelim.
  • Fındık ezmesini de ekleyip karıştırın. 
  • Un ve kabartma tozunu karıştırıp yavaş yavaş ekleyin. 
  • Ezdiğiniz drajeleri de hamura ekleyip elimizle yoğuralım. 
  • Ele yağışmayan kıvama gelince şekil verip tepsiye yerleştirelim. 
  • Kurabiyelerin üzerine renkli drajeleri istediğimiz şekilde yerleştirelim.
  • 200 derecede yaklaşık 15 dakika pişirelim. 
                         Afiyet olsun...

Yorum Gönder

2 Yorumlar