Soslu Mercimek Çorbası

Akdemir's Home


  Kırmızı mercimek çorbasını kızım sevmiyor. Ben de arada ona yedirebilmek için çeşitli alternatifler üretiyorum. Bu da onlardan birisi. Yapılışı çok kolay ve lezzetli bir çorba. Mercimek çorbalarının tadına bile bakmayan kızım bu çorbayı afiyetle içince çok mutlu oldum ve tarif listemde yerini aldı. Aslında farklı bir çorba yapmaya karar vermiştim fakat son anda böyle yapsam nasıl olur ki diyerek denemeye karar verdim ve bence sonuç muhteşemdi.

Malzemeler: 

  • 1/2 su bardağı kırmızı mercimek
  • 1 küçük soğan
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 lt su
  • 3/4 su bardağı süt
  • Maggi çorba çeşnisi
  • Tuz
  • Tereyağ
  • Toz kırmızıbiber
  • Kuru nane
Yapılışı:
  • Bir tencerede sıvı yağı ısıttıktan sonra iri parçalar halinde kestiğimiz soğanı kavuruyoruz ve sonra kırmızı mercimeği ilave edip bir süre beraber kavurduktan sonra sıcak suyu ekliyoruz ve pişmelerini bekliyoruz.
  • Süt ve maggi çorba çeşnisini bir kapta karıştırıyoruz. 
  • Pişen mercimeği blender ile pürüz hale gelinceye kadar çekiyoruz.
  • Çorbamızın üzerine yavaş yavaş sütle karıştırdığımız çorba çeşnisini karıştırarak ilave ediyoruz ve pişinceye kadar karıştırıyoruz. 
  • Çorbamız piştiekten sonra bir sos kabında tereyağını eritiyoruz ve içerisinde kırmızı biber ve nane yakıyoruz. Kaselere aldığımız çorbamızın üzerinde gezdirip servis yapıyoruz.
Not: Çorba çesnisi tek başına tuz oranı olarak bana yeterli gelmedi. Siz zevkinize göre tuz ayarını yapabilirsiniz.
Afiyet olsun:))


Yorum Gönder

0 Yorumlar