Bahar sonunda geldi... Bahçemden manzaralar....



Akdemir's Home

    Bulutlu , güneşsiz , kasvetli günlerden sonra sonunda baharın geldiğinie kanaat getirdim. Sabahları kuş cıvıltıları ile uyanmak, perdeleri açınca yüzümde güneşin altın damlalarını hissetmek içimde yaşam sevincini arttırıyor . Gece ile gündüz arasındaki sıcaklık farkı her ne kadar birbirine henüz yaklaşmadı ise de gündüzleri sıcağın keyfini sürebiliyoruz. Nisan yağmurlarını beklerken yağan kar ve dondurucu soğuklar yeni canlanmış ve çiçek açmış ağaçları donduracak diye korkarken, çiçeklerin altından görünen minik meyveler içimi umut ile doldurdu.

Akdemir's Home

Çileklerim de güneşi görünce neşelendiler. Tüm olumsuzluklara rağmen beyaz çiçekleri ile dimdik ayaktalar. Geçen sene bütün çileklerim telef oldular. Çok fazla meyveleri vardı fakat aşırı yağış ve nem yüzünden sümüklü böcek patlaması yaşandı ve bütün çüleklerimin yanı sıra bazı çiçeklerimi de köklerinden yediler.  Bu sene ziraatten ilaç almaktan başka çarem kalmadı. Doğal yollarla baş etmeye çalıştım ancak olmadı. Eğer çözüm önerisi olan arkadaşlar varsa yorum olarak yazarlarsa çok sevinirim.
Akdemir's Home


Leylaklarım da mis kokuları ile bahçemi şenlendiriyorlar. Bahçede otururken veya çalışırken onun kokusu içimi açıyor. Tek üzüldüğüm taraf bu güzel çiçeklerini yaz boyunca devem ettirmemeleri...
Akdemir's Home

Maydanozlarım coştular. Her öğün yemeğin baştacı, salatalarımın renklendiricisi maydanozlarım yaz kış bahçemin onur konuğu...

  Geçen sene nanelerimin yerini eşim unutup toprağı belleyince nanelerim öldü diye düşünmüştüm. Fakat bu sene eskisi kadar çok olmasa da yeniden çıkmaları beni çok mutlu etti. İki senedir dışarıdan kuru nane almıyorum. Kendi nanelerimin kurusu, hem renk hem de kokusu bakımından bambaşka oluyor.

   Bir sonraki bahçe yazımda bahçemin ekilmiş halini paylaşacağım....

Yorum Gönder

3 Yorumlar

  1. Efendim bahçenizde salyangozlar dolaşsın ama bahçemi de yemesinler diyorsanız. Ekili alanların etrafına odun külleri ile çevirirseniz geçemezler. Kireç de olur ama bahçeye zararlı. saygılarımla

    http://tekneden.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneriniz için teşekkür ederim. Hergün bahçeye salyangoz avlanamaya çıkıyordum bitkilerimi korumak için. Odun külünü hiç duymamıştım, deneyeceğim, umarım işe yarar. Blogunuzu takibe aldım, saygılar.

      Sil
  2. Ay o mor mor ne güzeller. Bayıldım:)

    YanıtlaSil