Kuşkonmazlı Milföy Tart

Akdemir's Home

Üst üste milföy tarifleri yayınlamış oldum farkındayyım fakat milföy paketini açınca dolaba koymadan hepsini kullanmak istedim. Malum yaz geliyor ve dolabı boşaltmaya çalışıyorum ve bu sebeple fazla doldurmamaya uğraşıyorum.  Biraz da sebebi markete gidince gördüğüm taze kuşkonmazlarda olabilir;) İtiraf ediyorum evde kuşkonmazı seven bir tek benim. Beni kuşkonmazla görünce yine mi diye tepki gösteriyorlar fakat ne yapalım seviyorum... Üstelik çok da sağlıklı.

Öncelikle kuşkonmazlarınızın biraz  haşlanması gerekiyor. Aldığımız kuşkonmazları yıkadıktan sonra uç kısımlarından tutup gevşek bir biçimde yatırıyoruz ve bir noktada kendiliğinden kırıldığını görüyoruz. Alt kalın tarafını bir kenera ayırıyoruz. Bu parçayı sebze suyu yaparken kullanılabilir. Elimizde kalan kuşkonmazları sıcak suda yaklaşık 4-5 dakika pişiriyoruz ve hemen arkasından soğuk suya alıyoruz.

Akdemir's Home

Milföy parşalarını istediğimiz büyüklüğü elde edene kadar yanyana diziyoruz. uçları birbirinin üzerlerine gelmeli ki açılmasın. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye milföyümüzü koyuyoruz ve kenarlardan 1 parmak boşluk bırakarak çiziyoruz ve orta kısınlarını deliyoruz ki fazla kabarmasın.

Akdemir's Home

Çok da düzgün olmaz ise önemsemeyin pişince gerçekten harika oluyor. 200 derece fırında 10 dakika pişiriyoruz. 10 dakika sonra fırından çıkınca tartımızın üzerine labne peyniri veya sürülebilir beyaz peynir sürün. onun da üzerine sudan çıkartıp kuruttuğunuz kuşkonmazları ister bütün olarak dizin , isterseniz iki parmak uzunluğunda kesip yerleştirin. Ben bu sefer yaptığımda keserek yaptım , bence bu şekilde daha güzel oluyor. Tercih sizin.

 Kuşkonmazlarınızın üzerine kaşar peyniri rendeleyebilir veya küçük küpler halinde dli peyniri koyabilirsiniz. Bu şekilde de fırında peynir eriyinceye kadar pişiriyoruz.

Ben alternatif olarak sunduğum iki şekilde de tart hazırladım. Resimleri aşağıda:

Akdemir's Home
Sürülebilir peyaz peynir ve dil peynirli , kuşkanmazlı tart 
Akdemir's Home
Tam tahıllı milföy, labne peyniri ve kaşar peynirli , kuşkonmazlı tart

Afiyet olsun....

Yorum Gönder

2 Yorumlar