Top Kabak Dolması


 
Akdemir's Home

    Çok sevdiğim sebzelerden bir tanesidir kabak. Çocukluğumdan beri özellikle yoğurtlu kabak kızartmasını çok severim. Benim çok sevmeme rağmen birçok insan kabağı tatsız tuzsuz bulduğu için yemek istemezler. Bizim evde de durum buna benziyor. Ben çok sevmeme rağmen evdekiler kabağa pek sıcak bakmıyorlar. Kızım da benim gibi yoğurtlu kabak kızartmasını seviyor ama sadece o kadar. Onun dışında pek kabak yemek istemez. Onun için bizim evde herkese hitap eden bir kabak yemeği olarak kabak dolması yapıyorum. Top kabaklar da daha estetik göründükleri için onları tercih ediyorum. Özellikle minik olanların çocuklar için ayrı bir çekiciliği oluyor. Kolay , lezzetli ve estetik bir yemek top kabak dolması...

Malzemeler:

  • 6 top kabak
  • 1 baş soğan
  • 150 gr kıyma
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 1 iri domates
  • Maydanoz
  • Sıvıyağ
  • Tuz
  • Karabiber, kırmızı biber, kekik, kimyon
  • Salça



Yapılışı:


  • Kabakların sap kısımlarını ben kestim. Ne kadar yıkasam da temiz olmadığı hissine kapıldım ve kestim. Siz isterseniz sap kısımlarını bırakabilirsiniz.
  •  Kabakların üst kısımlarından ince olarak kapak kestim.
  • Kabakların içlerini kabakları zedelemeden boşaltıyoruz. İçlerini çorba ya da mücver yapımında kullanabilirsiniz.
  • Ayrı bir kapta soğanı rendeliyoruz.
  • İçerisine kıymayı , pirinçleri , rendelenmiş domatesi ve ince doğranmış maydanozları ilave ediyoruz. 
  • Baharatları , tuzu ve 1 yemek kaşığı kadar sıvıyağı da ilave ederek dolma harcı oluşturuyoruz. 
  • Kabakların içlerini dolma harcı ile dolduruyoruz. Dolmaları tencereye yerlerştirmeden önce dolmaların altlarını bir bıçak ile deliyorum ki içleri iyice pişsinler. 
  • Sıcak su ve salça ile sos hazırlayıp dolmalarımın üzerine döküyorum.
  • Orta ateşte pişiriyorum. 
  • Yoğurt ile servis edince inanılmaz oluyor.


Afiyet olsun....

Yorum Gönder

0 Yorumlar