Çikolata Soslu Cupcake

Akdemir's Home


   Bir süredir blog paylaşımlarıma ara vermiştim. Bahar yorgunluğu mu dersiniz bilmem ama bir süredir her şeye karşı bir isteksizlik oluştu. Sanırım güneşi az görmemizle bir ilgisi var. Kasvetli ve kapalı havalar insanı depresif yapıyor. Aklımda yazılacak çok konu birktirdim ancak bunlar yazıya dökemedim. Elim bir türlü klavyeye gitmedi... Uzun süren ayrılık sonrası bloguma bir tatlı ile başlangıç yapalım dedim. Geçen Tv de zapping yaparken stv de Pasta Börek programına denk geldim. Orada ıslak cupcake olarak tarifi yaptılar . Ben biraz farklılıkla çikolata soslu cupcake dedim çünkü kek ıslak olmadı:)) Tarifi de çok az değiştirdim , sonuçtan memnunum....

    Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu


Sosu

  • 1 küçük paket krema
  • 200 gr bitter çikolata (ben %70 kakaolu bitter kullandım. Çocuklara tadı biraz yoğun geliyor.Yemek istemeyebiliyorlar.  Zevkinize göre sütlü çikolata da katabilirsiniz.)


Yapılışı:

  • Yumurta ile şeker mikser ile iyice karışana kadar çırpılıyor. 
  • İçerisine sıvı yağ ve süt eklenerek karıştırılıyor. 
  • En son un ve  kabartma tozu katılarak karıştırılıyor.
  • Top kek kalıbımıza hamurumuzu döküyoruz. 
  • 180 derecede pişiriyoruz. 


Hamur çok güzel kabarıyor ve çok güzel top kekler oluşuyor.


  • Kremayı bir sos tenceresinde ısıtıyoruz ve içerisine çikolataları ekleyip eriyesiye kadar karıştırıyoruz. 
  • Krema biraz soğuyunca kekelerimizin üzerine döküyoruz.


İster topluca üstlerine sosu dökebileceğiniz gibi tek porsiyonluk olarak da hazırlayabilirsiniz.

Afiyet olsun.....

Akdemir's Home


Yorum Gönder

0 Yorumlar