Çikolata Soslu Kremalı Kek

Akdemir's Home

  Bayramdan yeni çıktık tatlıya doyduk ya da yeter artık tatlı görmek istemiyorum diyebilirsiniz. Fakat bu tatlı fikrinizi değiştirebilir. Sıcak yaz günlerinde buzdalabından çıkmış buz gibi bir tatlıya kim hayır diyebilir. Üztelik porsiyonları az tutarak fazla kalori de almamış olursunuz. Birçoğunuz belki biliyor ya da denemiş olabilir, hala denememiş olanlar var ise tarifim onlara:))

Üç aşamalı biraz zor gibi görünse de aslında oldukça kolay ve bir o kadar da lezzetli bir tatlı . Sürekli lezzetli dememden benim ne kadar sevdiğimi anlayabilirsiniz.

Keki için:

  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı süt 
  • 2 çorba kaşığı kakao ( ben 40 gr lık poşetlerden bir poşet kullandım.)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 bardak ceviz veya fındık
  • 5 çorba kaşığı un

Ben süt olarak tüm malzemelerde yarım yağlı süt kullandım. ( Kalori kontrolü) Malzemeler ile bir keke hamuru hazırlayıp dikdörtgen fırın kabına koyuyoruz ve 180 derecelik fırında pişiriyoruz. BEnim fırınımda pişirme süresi 25 dakika sürdü. Siz aralıklı kontrol edin daha kısa sürebilir.


  • Islatmak için yaklaşık bir bardak süt


Kek fırından çıkınca 5 dakika kadar soğutuyoruz ve üzerini kaşık yardımı ile süt ile ıslatıyoruz.

Kreması için:


  • 3 su bardağı un
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 3 çorba kaşığı un 
  • 1 çorba kaşığı nişasta
  • 1 Paket vanilya


Bir tencerede bütün malzemeleri karıştırıp kaynatıyoruz. Kaynamaya başlayınca altını kapatıp soğumaya bırakıyoruz. Ben çabuk soğuması için başka bir kaba altım ve arada karıştırdım.

  • 1 poşet krem şanti 
  • 1 su bardağı süt


Krem şantiyi süt ile çırpıyoruz ve buzdolabında soğutuyoruz. Soğumuş olan krema ile krem şantiyi güzelce karıştırıp kekimizin üzerine yayıyoruz.

Çikolata sosu:


  • 1 poşet hazır çikolata sosu 
  • 2,5 su bardağı süt


Süt ve sosu karıştırıp soğumaya bırakıyoruz. Sos soğuduğu zaman kremanın üzerine yavaş bir şekilde yaydırıyoruz.
Akdemir's Home

Kekimizi son olarak buzdalabında yaklaşık iki saat bekletip servis yapıyoruz. Ne kadar soğursa o kadar lezzetli oluyor.

Akdemir's Home

 Afiyet Olsun....




Yorum Gönder

0 Yorumlar