Vişne Konservesi

Akdemir's Home

  Merhaba , bir süredir bloguma çok vakit ayıramadım. Bir haftadır bahçe ile, özellikle de vişne ağacım ile uğraşıyorum. Her ne  kadar meyveler bu sene dolu yüzünden az gibi görünse de toplamaya başlayınca aslında hiç de az olmadığını fark ettim. Topla topla bitmek bilmiyor, hele de toplama işi benim başıma kalınca... Çocuklar artık büyüdüler ve böyle işlerle uğraşmak istemiyorlar. Arada zorla da olsa biraz yardım alıyorum yoksa tek başına olacak gibi değil:((
Akdemir's Home

İlk grup topladıklarımı hemen kaynattım ve iftara buz gibi vişne suyu yaptım. Kendi bahçemin ürünü olunca tadı da daha güzel geliyor insana:))) Daha pek çok vişne olunca onları da değerlendirmek gerekiyor. Birkaç komşuya verdim, biraz da annem istedi ona verdim derken kalanlar ile önce kışlık konserve yaptım. Kış mevsiminde satın meyve suyu almaktansa evde yapılmış ve güvenilir olanı kullanmak daha cazip.
Akdemi's Home

   Vişneleri topladıktan sonra saplarını temizleyip yıkadım ve bol suyun içerisinde iki-üç saat beklettim. Malum bazen meyvelerin içerisinde misafirler olabiliyorlar, onlar meyveleri terk etsinler .


  Vişneler bekleme sürelerini doldurduklarında tekrar birkaç su yıkıyorum ve bir süzgeçte sularının süzülmesi için bekletiyorum.

    Konserve kavanozlarının içerisini vişne ile dolduruyorum. üst kısmını bastırarak sıkıştırıyorum ve tıkabasa vişne dolu olmasına gayret ediyorum.
Akdemir's Home

   Şişelerimiz vişne ile dolduktan sonra her kavanoza ( kavanozlarım 1 litrelik ) yaklaşık 1-1,5 çorba kaşığı toz şeker koyuyorum. Daha sonra üstlerine  kettle ile ısıttığım sıcak suyu hiç boş yer kalmayacak şekilde kavanozlara dolduruyorum. Kapaklarını da dikkatli bir şekilde kapattıktan sonra ters çeviriyorum ve soğumalarını bekliyorum.

Akdemir's Home

 Soğusuğu zaman karanlık ve serin bir yere kışın kullanmak üzere kaldırıyorum.  Şimdilik 9 kavanoz yaptım. Ağaçta hala vişne dolu. Onları da topladıkça konservelerime ilaveler yapabilirim.
Akdemir's Home

  Ama önce marmelat yapımı var. Bir sonraki yazımda marmeletlarımı paylaşacağım. Siz de yaz yeni gelmesine rağmen  kış hazırlıklarına başladınız mı?

Yorum Gönder

0 Yorumlar