Kıyma Turşu - Kış Hazırlıkları

 
 Akdemir's Home

  Yavaş yavaş turşu yapımı başladı evlerimizde. Ben bu sene ilk defa evde kıyma turşu yapımını deneyeceğim. Geçmiş senelerde annem fazla yaptığı için bana da biraz veriyorlardı. Bu sene gözümü karartıp bunu ben yapabilirim dedim ve aldım malzemeleri başladım yapmaya. Evde yaptığımı anneme söylemedim. Turşu olduğu zaman ona da götürüp sürpriz yapmayı düşünüyorum.

  Kıyma turşuyu ben çok seviyorum  . Yemeklerin yanında çok hoşuma gidiyor yemesi. Evde benden başka yiyen olacağını pek sanmıyorum ancak yine de bol miktarda yaptım. Eşim daha çok salatalık turşusu seviyor, çocuklar da keza öyle. Misafir gelince ya da böreklerin yanında da bu turşu harika gidiyor.
 Akdemir's Home

   Malzemelerimiz ise havuç, lahana ve kapya biber. Havuç ve kapya biber 1 kg, lahana ise orta boy aldım. Kilosunu hatırlamıyorum. Bakmayı unuttum:))) Lahanayı ince ince kıydım. Havuçlar rendelendi. Biberi ise çekirdeklerini ayıkladıktan sonra dörde bölüp ince ince doğradım.
 Akdemir's Home

    Bütün malzemeleri bir kaba doldurdum. Üzerlerine yaklaşık 4 yemek kaşığı tuz döktüm. Limon tuzu kullanmak yerine yaklaşık 6 limonun suyunu sıkıp döktüm ve ellerime eldivenlerimi giyip iyice ovuşturdum.Üzerini streç film ile kapatıp bir  saat beklettim.  Malzemeler sulanmaya başladılar. Tekrar ellerim ile karıştırıp tadına baktım. Tuz ve limon oranına. Tuzu ve limonu bana yeterli gelince % lt lik kavanozuma doldurdum. Malzemelerin üzerine direk hava ile temas etmesinler diye Streç film koydum ve kapağını kapatıp serin ve güneş görmeyen kilerime kaldırdım. Ben sarımsak katmadım , dileyen ekleyebilir.

    Yaklaşık iki hafta sonra olur sanıyorum. Olduğu zaman son halini de bu yazımın altında güncelleme olarak paylaşacağım.


Yorum Gönder

5 Yorumlar

  1. Rendelenmiş tursuyu ilk kez goruyorum. Biz de hic yapilmaz ama cok guzel gorunuyor salata gibi.

    YanıtlaSil
  2. Rendelenmiş tursuyu ilk kez goruyorum. Biz de hic yapilmaz ama cok guzel gorunuyor salata gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Salata gibi oluyor ve çok lezzetli. Bu harcı patlıcanın içini doldurarak da turşu yapıyorlar ancak ben onu hiç denemedim. Patlıcan için nasıl bir ön işlem yapıyorlar bilmiyorum.

      Sil