Chai Latte

Akdemir's Home

   Merhaba ,  yeni favori içeceğimi sizlerle paylaşmak istedim. Kafein içeren içeceklerden fazla tüketemiyorum. Günlük kafein hakkımı bir fincan kahve ile doldurunca farklı içecek arayışına giriyorum Biraz da farklı lezzetleri keşfetmek ve denemek hoşuma gidiyor . Çoktandır bu çayı deneyip paylaşmak aklımdaydı.
     Bana göre bu baharatlı , sütlü çay tam kış mevsimine ait. İçerken içimizi ısıtıyor ve boğazımizda hafif bir baharat yanması hissediliyor. İçerisinde kullanılan baharatlar ile de oldukça sağlıklı.

Akdemir's Home


Malzemeler :
(1 Kişilik )

  • 1 çay kaşığı siyah çay
  • 1/2 kabuk tarçın
  • 2-3 tane karanfil
  • 1/2 yıldız anason
  • 1/2 çay kaşığı zencefil
  • İsteğe bağlı bal veya şeker
  • Yine isteğe bağlı kakule
  • Sıcak su
  • Sıcak süt


Yapılışı :
Akdemir's Home

İster çaydanlıkta isterse benim gibi french press te yapabilirsinir.  Çayı yapacağınız kaba çay ve baharatları koyuyoruz. Üzerine ise sıcak suyu koyup 2-3 dakika bekliyoruz.

Akdemir's Home

Sıcak sütü köpürtüyoruz. Ben ufak pilli köpürtücü kullanıyorum. Farklı yerlerde bu köpürtücü çok işime yarıyor.
Dönlenmiş çayımızı bardağa koyup üzerine sütümüzü ve köpüğü ilave ediyoruz. Bu aşamada bal ya da şekeri ilave ediyoruz . İsteğe bağlı üzerine tarçın dökebilirsiniz.

Afiyet olsun....





                              

Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Yaa sende mi bendensin :/ Bende bir bardak kahveden fazla içemeyenlerdenim.Canım 2.yi 3.yü istesede kafein bende çarpıntıya yol açıyor bu yüzden çok fazla içemiyorum ama ne yazıkki damağıma göre kahvenin yerini alacak birşey bulamadım.Buda güzeldir belki ama sütün içinde baharat biraz ön yargılı olmamı sağladı :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı bir tadı var. Sütü çok az katabilirsin denemek için . Kahve konusunda Amerikalıları kıskanıyorum. Sürekli kahve içiyorlar ve kalpleri sıkıntıya sebep olmuyor ☺ Sevgiler...

      Sil
  2. Ellerinize sağlık. Aynı zamanda sağlıklı bir içecek :)
    Blogunuza üye oldum. Bende makyaj ve bakım üzerine yazıyorum. Bloguma beklerim:)
    nurluguzellik.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim . Ben de hemen sizi takibe alıyorum. Sevgiler :))

      Sil