Tavşanların anısına

Tavşanların anısına

Bu yazı da nereden çıktı derseniz bu sabah minik tavşanlarıma yeşillik vermek için bahçeye çıktığımda garibanların iri yarı üç köpek tarafından öldürülmüş olarak buldum. En sonda yazacağım  şeyi en başa yazdığım için hepinizden özür dilerim. Bugün aslında bir alışveriş yazısı hazırlamıştım. Fakat üzüntü dolu ruh halim ile o yazıyı farklı bir gün yayımlamaya karar verdim ve çok sevdiğim tavşanlarımın arkasından bir nevi onlar ile vedalaşmak için bu yazıyı yazmaya karar verdim.

    2015 yılı yaz ortasında minik tavşan almaya karar verdik. Hem hayvanları çok sevdiğimiz için hem de çocuklar büyürlerken onlara arkadaş olsunlar ve hayvan sevgisi onların gelişimlerine de olumlu yönde etki etsin diye. Satın aldığımızda henüz bir kaç aylık olan tavşancıklar bir avucumun içerisine sığıyordu. Minicik ve çok tatlı bakışları vardı. Gri renkli olana "Kira " , beyaz olana da "Candy  "adını verdik. Minik kafeslerinde verandada yaşıyorlar, verdiğimiz yeşillikleri bayılarak yiyorlardı. Kediler ile oynamaya alışık olan kızıma bu sessiz hayvanlar başta çok tuhaf gelmişti. Çünkü kedileri sevdiğin zaman gurul gurul sesler çıkararak mutluluklarını belli ediyorlar, tavşanlar ise hiç ses çıkarmıyorlar.

   Geldikten iki hafta sonra bir sabah Candy'yi kafesin içerisine ölü olarak buldum. Gariban geldiğinde rahatsızmış herhalde , anlamadık. Veranda tamamen kapalı olduğu için güvendelerdi. Tavşanlar sosyal hayvanlardır, Kira depresyona girmesin diye yaklaşık 3 gün sonra ona yeni bir arkadaş aldık " Chibi Chibi". Bu isimler de ne derseniz kızımın çok sevdiği japon anime isimleri:)))
Bu iki tavşan birbirlerini çok sevdiler, bahçeye onlar için kocaman bir kafes yaptık ki artık büyüyen tavşanlarımız rahatça zıplasınlar. Bahçede başlarında beklerken onları da saldım, rahatça koşup oynadılar, bana alıştılar. Kedilerle bile dost oldular. Başta onları kovalamaya kalkan kediler onları koruduğumuzu görünce birbirlerini koklayarak alıştılar ve aynı bahçede birbirlerini kabullendiler. Beraber oynamaya bile başladılar.
Tavşanların anısına

   Sessiz olan tavşanlardan Kira'nın gurk gurk ses çıkarmaya başlaması hepimizi çok şaşırttı. Meğer Kira dişi imiş. Ben erkek zannediyordum. Kira dişi ve Chibi Chibi'nin erkek olduğunu öğrendim ikisini bahçede yakalayınca. Yakında bebeklerimiz olur diye beklerken..... Kader....

   Son zamanlarda çok yaramaz olmuşlardı. Beni de tanıyor çağırınca geliyor ayaklarımın etrafında zıplıyorlardı. Ekmeği çok seviyor , her gün mutlaka ekmek de istiyorlardı. Evimin , ailemin bir parçası olmuşlardı.

Tavşanların anısına

Tavşanların anısına


Daha fazla yazamayacağım. Şimdi cennette yeşillikler içerisinde mutludurlar. Güzel tavşanlarım hep kalbimde olacaksınız........
                              

Yorum Gönder

3 Yorumlar

  1. Çok üzüldüm. Tekrar geçmis olsun canim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım . Onlara ne kadar bağlandığımı fark etmemiştim , cok zor geldi ayrılık

      Sil
  2. Ya çok üzüldüm tavşanlarınıza.

    YanıtlaSil