Milföy ile Ispanaklı Kiş

Milföy ile Ispanaklı Kiş

Merhaba:))) Görüşmeyeli nasılsınız bakalım:)))  Bu sıralar yoğun olduğumu söylemiştim. Yazılmayı bekleyen , planladığım çok fazla konu birikti . Fakat onları yazacak zamanı mı bulamıyorum yoksa tembelliğim üzerimde mi bilemedim şimdi!.... Komşum bahçesinden taze , doğal  bir poşet ıspanak getirince ben de ne yapsam diye düşünmeye başladım. Daha önce karşı komşumun getirdikleri ile çocuklara ıspanak yemeği yapmıştım. Yoğurtlayarak yemeyi seviyorlar. Bu sefer değişiklik olsun diye börek yapmak istedim. Markete yufka almaya gittiğimde son kullanma tarihlerinin geçtiğini fark ettim. BAzen kontrol etmeden alıyorum , açınca küflenmiş yufka çıkıyor . Birkaç kez geri götürüp değiştirdim. Yine son kullanma tarihlerinin geçtiğini görünce sinir oldum. Bir daha oraya gitmeyi düşünmüyorum.  Eve gelince ben de Ispanaklı Kiş yaparım dedim. Bu sefer de hamurunu hazırlamak zor geldi:))))  Bu sıralar tembellik var üzerime. Nazar değmiş olmasın!...  Neyse ben de milföy ile yaparım dedim. Denedim ve ben sevdim. O yüzden gönül rahatlığı ile sizlere de yazıyorum.

Malzemeler: 


  • Milföy
  • 1 Küçük kutu krema (200 ml)
  • 3 orta boy yumurta
  • Tuz
  • Karabiber
  • Muskat
  • Lor peyniri
  • Kaşar peyniri
  • Ispanak


Yapılışı:

Hangi kapta kişinizi yapacaksanız onun ebatlarında milföy hamurunu ucuca ekliyoruz. Ben dikdörtgen borcam ile yapığım için onun ebatında hazırladım. İçerisine malzemeleri koyacağımız için kanarları da milföy ile kaplayalım. Tabana gelecek kısımları fazla kabarmaması için bıçak ile delelim. 210 derecede ısıtılmış fırında milföylerimizi 15 dakika pişirelim. Kenar kısımlar ısınınca aşağıya inmişti. Ben fırından çıkarınca spatula ile geri yukarıya kaldırdım.

Ispanağı ben bir kase olarak kullandım.

Milföy ile Ispanaklı Kiş


Krema ve yumurtayı beraber çırpıyoruz. İçerisine tuz ve baharatları ekliyoruz. Biraz da lor peyniri koydum ben içerisine.

Milföy ile Ispanaklı Kiş


 Hepsi karışınca ıspanakların üzerine döküp iyice harmanladım.

Fırından çıkan milföylerin üzerine iç harcı  döktüm. Üzerine aralıklı olarak lor peyniri serpiştirdim. Ve tekrar fırına verip 15 dakika daha pişirdim.

15 dakika sonra fırından çıkartıp rendelenmiş kaşar peynirini de üzerine yerleştirdim ve tekrar fırına verdim. Yaklaşık 10 dakika sonra kaşarlar eriyince fırından çıkardım ve ılık olarak servis yaptım.

Milföy ile Ispanaklı Kiş


Afiyet olsun:))))


Milföy ile Ispanaklı Kiş


Not: İstediğiniz peynirleri kullanabilirsiniz.


                              

Yorum Gönder

4 Yorumlar