Baklava Yufkası ile Peynirli Börek

                                   Baklava  Yufkası ile Peynirli Börek
   Sahura kalkan fakat iştahsız olan çocuklarınız için besleyici ve doyurucu bir tarif vermek istiyoruz sizlere bugün. bu tarifi blogumu açmadan önce internetten bulup tarif defterime eklemiştim. Bu nedenle tarifi kimden aldığımı hatırlamadığım için ismini belirtemiyorum :(   Böreği severek yaptığım için sizlerle paylaşmak istedim. Börek fırından çıkınca biraz sert oluyor. Fakat üzerini örtüp dinlendirdiğim zaman yumuşacık oluyor ve ben bu halini çok seviyorum. Evdekiler ise fırından çıkmış sıcak haline de bayılıyorlar.

   Malzemeler:

Baklavalık Yufka
Lor Peyniri
1/2 su bardağı Süt
Maden suyu
1 Yumurta sarısı
1/2 su bardağı sıvı yağ

Yapılışı :

1 su bardağı maden suyu, sıvı yağ ve sütü bir kapta karıştırıyoruz.
Börek için yufkaları dört kat olarak kullanacağız. İlk iki katı arasına bir şey sürmeden koyuyoruz. Yoksa rahat saramayız yufkaları. ikinci kattan sonra her katın arasına harcımızdan sürüyoruz.
Lor peynirini 1-2 yemek kaşığı süt ile yumuşatıyoruz. ( ben kızım sevmediği için maydanoz koymadım. Siz koyabilirsiniz.)
Yufkamızın uzun tarafına harçtan yayıyoruz.

Baklava  Yufkası ile Peynirli Börek

Yufkamızı gevşek bir şekilde sarıyoruz.
Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye böreğimizi koyuyoruz.
Diğer yufkaları da dörderli olarak aynı şekilde hazırlıyoruz.
Tepsiyi böreklerle doldurduktan sonra kalan harcı böreklerin üzerine döküyoruz.
Tepsinin üzerini streç film ile kapatıyoruz ve yarım saat dinlendiriyoruz.
Dinlenen böreğin üzerine yumurta sarısı sürüp susam  ve çörek otu döküyoruz. Önceden ısıtılmış 190 derece fırında kızarana kadar pişiriyoruz.

Baklava  Yufkası ile Peynirli Börek



              Afiyet Olsun....




                              

Yorum Gönder

5 Yorumlar

  1. Baklava yufkası ile peynirli börek sahurda cok iyi gider. Ben hamur işlerini sıcakken sevmiyorum,biraz dinlendirdikten sonra yiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de dinlenince seviyorum , hem midemiz için daha sağlıklı :))

      Sil
  2. Merhaba,ellerinize sağlık.Blogunuzu takibe aldım.Bloguma gelirseniz mutluluk duyarım.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. Sağlıkla,güzelliklerle dolu mutlu bayramlar diliyorum.Sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Hepimizin bayramı mutluluklar ve güzellikler dolu olsun. Sevgiler:))

      Sil