Bir Yaz Klasiği : Soğuk Çorba

                                           soğuk çorba
  Yaz aylarında havalar bunaltıcı olunca soğuk lezzetler imdadımıza yetişiyor. Bazıları her mevsimde sıcak yemeği sever. Biz aile olarak yazın serinlemek taraftarıyız. Hem serinletecek hem lezzetli hem de besleyici bir çorbaya ne dersiniz. Birçoğunuz bu tarifi biliyorsunuz diye tahmin ediyorum. Ben yine de bir yaz klasiğimiz haline gelen bu çorbayı sizlerle paylaşmak istedim.

Miktar kişi sayısına ve zevke göre değiştiği için ben belli bir miktar yazmıyorum. Zaten ben de evde yaparken ölçü kullanmıyorum.

Malzemeler:

  • Haşlanmış aşurelik buğday
  • Haşlanmış yeşil mercimek
  • Yoğurt 
  • Soğuk Su
  • Kuru Nane
  • Tuz 
  • İsteğe bağlı Pul Biber
Yapılışı :
Soğuk su , yoğurt ve tuz ile koyu kıvamlı ayran yapılır. Buğday ve mercimek ilave edilerek karıştırılır. Malzemeleri tamamen zevkinize göre az veya çok katabilirsiniz. Son olarak da baharatlar ile süslüyoruz ve istenirse servis esnasında biraz zeytinyağı da ilave edebilirsiniz.

Yapımı bu kadar basit. Soğuk ve lezeetli .... Afiyet olsun. 


 soğuk çorba





                                akdemirshome

Yorum Gönder

5 Yorumlar

  1. Yaparsam benim için ilk olacak. Bu sıcak günler için aslında çok doğru bir tarif. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:)) Seveceğinizi düşünüyorum. Sevgiler...

      Sil
  2. bu yaz günlerinde ki vaz geçilmezim, soğuk çorba. bu güzel tarif için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Ben pek soguk çorbaci degilim ama sicaga uygun gerçekten de ...

    YanıtlaSil