Patlıcan Böreği - Hamursuz Bir Börek

Patlıcan Böreği

   Ramazanda televizyonu karıştırıken patlıcan böreği adında bir yemeğin yapılışının sonuna denk geldim. Afyon yöresinden bir yemek oladuğundan bahsediliyordu. Malzemelerin tamamına yetişemesen de ben de kendime uyrlamaya çalıştım tarifi. Son zamanlarda karnıyarık sevmediklerini söylemeye başlayınca çocuklar ben de yaklaşık aynı malzemeler ile onların seveceği birşeyler hazırlamaya çalıştım. Adı da börek olunca çocuklar seviyorlar ve evdeki herkes de bu yemeği sevdi. Gönül rahatlığı ile ben dei sizlerle tarifi paylaşıyorum.

Yapılışı:

  • 4 adet bostan patlıcanı
  • 300 gr kadar az yağlı kıyma
  • 1 adet iri soğan
  • 3-4 adet sivri biber
  • 1 tutam maydanoz
  • Sıvı yağ
  • Karabiber
  • Tuz 
  • Kekik
  • Krzuya bağlı 1-2 diş sarımsak
  • Domates 
  • Yumurta Sarısı 


Yapılışı:

  • Bostan Patlıcanlarını ortadan ikiye ayırıp tuz , karabiber  ve biraz sıvıyağ döküp alüminyum folyo ile sarıyoruz ve 250 derece fırına verip közlüyoruz. 
  • Ben kolaya kaçıp malzemeleri rondoda doğradım. Soğan, biber ve maydanoz hepsini bir arada rondodan çektim. 
  • Bir kaba rondodaki malzemeleri kıymayı ve baharatları ekliyoruz.
  • Fırından çıkardığımız patlıcanları kabuğundan ayırıyoruz.- Sıcak olduğu için ben bir kaşık ile ayırdım .- 
  • Bir bıçak ile patlıcakları ufak ufak kıyıyoruz. 
  • Patlıcanlar ile kıymalı harcımızı birlestiriyoruz ve bütün malzemeleri iyice karıştırıyoruz. 
  • Fırın kabımızı yağlıyoruz. Ben ortaboy dikdörtgen cam fırın kabu kullandım. Malzemelerimizi fırın kabına yerleştiriyoruz. Üzerine yumurta sarısı sürüp 200 derecede fırına veriyoruz. Benim fırınımda 200 derece sizin fırınınızda 180 dereceye denk gelebilir. Her zamanki börek pişirme sıcaklığı uygun oluyor. 
  •  Malzemeler yarı pişince yani kıymalı harç kendisini çekip biraz sulanınca fırından çıkartıyoruz. Böreğimizi kare parçalara  bölüp üzerlerini dilimlenmiş domates ve biber ile süslüyoruz. 
  • Böreğimizi tekrar fırına verip pişinceye kadar çıkartmıyoruz. Domates ve biberler pişince pişmiş oluyor. 
  • Ben servisini yoğurt ile yaptım. Tabağın altına bir miktar yoğurt koyup üzerine böreğimizi koyuyoruz. 
Patlıcan Böreği


                         Afiyet olsun...



                               Akdemir's Home

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Eline saglik canim patlicsna bayilirim. Aramizda kalsin yufkali böregine de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Arada biraz kaçamak da lazım değil mi? Hep sağlıklı beslen olmuyor:))

      Sil