Tütsülenmiş Kabak Çorbası -Kış kabağı ile

Kabak Çorbası

   Markette dolaşırken küçük ve şirin görünümlü kabakları görünce bayıldım. Bunları alıp denemeliyim dedim. İlk hafta aldığımde standart kabak talısı yapayım hem de tadını test etmiş olurum dedim. Kabağın tadı bizim standar kocaman bal kabaklarımızın tadı ile aynıydı. Sıra farklı bir lezzet denemekte dedim ve markete ikinci gidişimde bir tane daha aldım. Amerika yemek programlarından bir tanesini seyrederken bu kabak ile bir çorba tarifi vermişlerdi. Denemenin tam zamanı dedim. Çorbayı yaparken bir risk aldığımın farkında idim. Çünkü farklı tatları evde benden başka seven olmuyor. Deniyorlar tamam ancak sevmiyorlar. Ben farklı tatları denemeyi ve arada değişikliği seviyorum. (Değişiklik derken tuhaf böcekler ya da kurbağa bacakları değil....)

 Malzemeler:
 1 adet küçük kış kabağı
tuz
karabiber
sıcak su
süt veya krema
kabak çekirdeği içi
zerdeçal
köri
1 küçük soğan
sıvıyağ

Yapılışı :
Kabak Çorbası


Kabağı ortadan ikiye bölüp çekirdeklerini temiziyoruz. Birkaç yerinden kabağı bıçak ile delip üzerine biraz sıvıyağ , tuz ve karabiber döküp yaklaşık 200 derece sıcak fırına veriyoruz ve iyice yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.

Bir tavada küçük olarak doğranmış soğanları yağ ile kavuruyoruz.

Fırından çıkardığımız kabak iyice yumuşadığı için bir kaşık ile kabuğundan ayırabiliriz.

Blenderın içine kabaklarımızı koyuyoruz. Tavadaki soğanları ve biraz da su ekleyerek akışkan hale getiriyoruz.

Blenderda akışkan hale gelen kabağımızı tencereye alıyoruz. Orta ateşte yeteri kadar su , zerdeçal, köri ve tuz ekliyoruz. Ben 1/2 çay kaşığı zerdeçal, 1 çay kaşığı körü kullandım. Kaynamaya başlayınca altını kapatıyoruz.

Çorbayı servis kaseelrine koyunca üzerine az mikterda ısıtılmış süt veya krema ekliyoruz ve kabak çekirdeği ile süslüyoruz.

 Farklı lezzetleri denemek isterseniz tavsiye ederim. Tadında biraz uzakdoğu esintisi hissedebilirsiniz. Baharatların aroması ve kabağın tatlılığı birleşiyor. Tatlı ve tuzlu birleşimini sevmiyorsanız çorbadan hoşlanmayabilirsiniz. Bizim evde benden başka seven olmadı.....
                    
                                        Afiyet Olsun...
                                       




                              

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Çok güzel olur eline saglik canim. Benim tarifim biraz farkli pisirirken unutmaz resim çekersem eklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Senin tarifi de merak ettim. Eklediğin zaman hemen denerim :))

      Sil