Evde Çikolata Yapımı - Fıstıklı Çikolata

Evde Çikolata Yapımı - Fıstıklı Çikolata


   İçerisindeki yağlar ile kilo sebebi , yediğimiz zaman salılanan seratonin ile mutluluk kaynağı, ne kadar artık yemek yok desek de vazgeçemediğimiz çikolata....  Sütlü çeşitleri ne kadar fazla kalori içerse de yedikçe insanı rahatlatan , yedikten sonra pişman eden atıştırmalık.... Son zamanlarda yapılan araştırmalar  da ise bitter ve özellikler kakao oranı fazla olan çikolataların kalp sağlığı için faydalı olduğu ve fazla olamamak kaydı ile yenildiği zaman ise kilo oluşturmadığı tespit edilmiş. Ben de kolları sıvadım ve kahvemin yanına atıştırmalık çikolatalar yapmaya karar verdim.

  Hediye olarak getirilen kutu içerisindeki madlen çikolatalardan sütlü olanları çocuklar yiyorlar ve bitter olanlar kalıyor. Onu sevmedikleri için ben de bu kalan bitterler ile kendi zevkime uygun , kahveme arkadaşlık edecek atıştırmalık çikolatalar yapmak istedim. Bütün malzemeler evde olunca da hemen yapmaya başladım.

Evde Çikolata Yapımı - Fıstıklı Çikolata
Evde Çikolata Yapımı - Fıstıklı Çikolata
Evde Çikolata Yapımı - Fıstıklı Çikolata

Çikolataları benmari usulünde erittim. Bu nasıl derseniz bir sos tenceresine su koyup kaynattım. Su kaynayınca üzerine metal bir kase koydum. Bu kase su ile temas etmemelidir. Çikolata suyun buharı ile eriyecek. Daha önce cam kasede eritmeyi denemiştim. Fakat en verimli sonucu metal kasede aldım. Çikolataları küçük parçalara bölüp kaseye aldım ve karıştırarak iyice erimesini sağladım. Eriyen çikolatalarımın içerisine yer fıstıklarını ilave ettim. Belli bir miktarı yok . Yoğunluğunu zevkinize göre ayarlıyorsunuz. Fıstıklar iyice çikolataya bulanınca daha önce yağlı kağıt serdiğim tepsiye bir kaşık yardımı ile çikolataları koydum ve soğumaya bıraktım. Hava çok sıcak olduğu için biraz da buzdolabında dinlendirdim. Hepsi bu ....  Çikolatalarımı bir cam kavanozda istifleyip kahvemin yanında bu masum(!) atıştırmalıklarımı alıyorum. Bir sonraki denememde fındıklı ve üzümlü yapmayı düşünüyorum. Unutmayın! Mutfakta hayal gücünüzün sınırlarını zorlamaktan korkmayın ve yeni tatlar , yeni denemelerden asla vazgeçmeyin.....




                               Akdemir's Home

Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. çok lezzetli görünüyor.....

    YanıtlaSil
  2. ay ne tatlı, ellerinize sağlık çikolata kalp kalp kalp :)

    YanıtlaSil
  3. harika olmuşlar ellerinize sağlık.ben de geçenlerde instagramda bayram çikolatasını kendi yapan birinden bir tarif not etmiştim kuru yemişli güzel bir tarifdi ama sizinki çok daha basitmiş.Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kolay ve çeşit arttırmak da elimizde... Teşekkür ederim :))

      Sil