Ev Yapımı Kıymalı Pide


Akdemir's Home
    Eskiden ailece haftada bir dışarıya gidip yemek yemekten hoşlanırdı. Şimdi açılan mekanlar çoğalmasına rağmen eski tatları tutturan ya da temiz bir yer bulmakta zorlanıyoruz. En son gittiğiniz bir kaç yerde yiyeceklerden dolayı ve yine temizlik dolayısı ile rahatsızlandık. Artık mümkün olduğunca dışarıda yemek yememeğe uğraşıyoruz. Hal böyle olunca dışarıda yemekten hoşlandığımız bazı yemek türlerini ben de evde yapıyorum ve açıkça itiraf ediyorum ki daha güzel oluyor:))))

   Öyle gözünüz korkmasın, çok uğraştırıcı ya da zor değil. Gerçi ilk defa evde yaptığımda daha uzun sürmüştü açmak . Pratik yaptıkça daha kısa sürede bitiyor....

Hamuru : 

* 4 su bardağı un
* 1 paket instant maya
* tuz
*şeker
*1 fincan sıvıyağ
*Aldığı kadar un

İç Harcı :

*400 gr kıyma
*2 büyük soğan
* 3 yeşil biber
*2 domates
* maydanoz
* karabiber
* kırmızı biber
* kekik
*kimyon

Üstüne sürmek için :

* Tereyağ

Akdemir's Home

Yapılışı:

Un , tuz , şeker , mayayı karıştırıyoruz.içerisine sıvıyağ ve aldığı kadar da un koyarak yumuşak bir hamur oluşturuyoruz ve üzerini kapatıp mayalanmasını bekliyoruz.

Ilık ortamda yaklaşık bir saat mayalandırıyoruz hamuru.

İçi için rondo kullandım ben . Soğanı , biberi , maydanozu ve domatesi rondodan geçiriyoruz. Bu malzemeler ile kıyma ve baharatları karıştırıyoruz.

Mayalanan hamuru ister tepsiye yerleştirip üzerine harcı yayıyoruz ya da pide şekilleri verip pişiriyoruz. Ben bir tepsi pide şekli ile bir tepsi de  bütün olarak pişirdim.

 Pide şekli için limon büyüklüğünde hamur parçası alıp uzun şekilde açıyoruz. Yaklaşık bir karış kadar. İçine harcımızı yayıyoruz ve kenarlarını biraz kıvırıp uçlarda birleştirerek pide şekli veriyoruz . Yağlı kağıt verilmiş tepsiye koyarken hamuru ili ucunda tutuyoruz ve çekiştirerek biraz uzatıyoruz.

 Fırını önceden 200 derecede ısıtıyoruz . Pideler piştiği zaman önceden eritilmiş tereyağını fırça ile kenarlarına sürüyoruz. Üstünü kapatıp bir süre bekletirseniz daha yumuşak olurlar.

Akdemir's Home


     Afiyet olsun.....


                               Akdemir's Home

Yorum Gönder

0 Yorumlar