Farklı bir Karnabahar Yemeği

Farklı bir  Karnabahar Yemeği


  Merhaba , her gün bugün ne yapsam telaşını görürdüm küçükken. Neden bu kadar telaş yapılıyor ki diye düşünür saçma bulurdum. Aradan yıllar geçti... Tek başıma yaşıyor olsam bu telaş bana hala saçma gelirdi çünkü zaten kendimi tanıdığım için ne seviyorsam onu yapardım. Fakat işin içerisine çocuk girince bambaşka oluyor. Çocuk deyince küçük çocuk zannetmeyin. Benim kızım lise sonda . 3-4 yaşlarındayken daha güzel yemek yiyordu. Şimdi ergenlik halleri , onu yemem bunu yemem tavrı var. Severek yediği yemeği bir anda artık sevmediğini fark ediyor:)) Böyle olunca yemek telaşı olmuyor fakat yemek hazırlamak bazen bir işkence oluyor çünkü ne yaparsam yapayım sevmediğini söyleyeceğini biliyorum.


   Karnabahar'ı seviyor fakat çiğ olarak yemeyi ... Değişiklik olsun diye ben de bazen yemekleri değiştiriyorum. Yemek konusunda bence kesin illa şöyle olur denilmemelidir. Çünkü herkesin damak zevki farklıdır. Bu nedenle yemek de kişiye özel olmalıdır. Akşam için biber dolması hazırlarken gözüm karnabahara takıldı ve birden fikrim geldi:)))  - Benim yaptığım ilk defa yapılmamış olabilir fakat ben daha önce görmedim ve ilk defa yaptım. -

   Dolma harcını fazla hazırladım ve diğer taraftan da çiçeklerine ayırdığım karnabaharları haşladım.  Haşlanmış karnabaharları  karnıyarık tenceremin dibine dizdim. Üzerine dolma harcını yaydım. Onun da üzerini yuvarlak dilim yaptığım biberler ile süsledim. Salçalı su hazırlayıp hafif üzerini geçinceye kadar koydum ve kısık ateşte suyunu çekinceye kadar pişirdim. Yoğurt ile servis yapınca harika oldu. Dolmada biberleri ayırıp yiyen kızım için bibersiz dolma içi oldu , üstelik ekstradan karnabahar da içeriyordu.

Farklı bir  Karnabahar Yemeği



Malzemeler: 


  •  Orta boy karnabahar
  •  Pirinç
  •  Soğan
  • Kıyma
  • Domates
  • Salça
  • Maydanoz ( isteğe bağlı )
  • Sıvıyağ
  • Tuz 
  • Karabiber
  • Kırmızı Biber
  • Nane
  • Biber


Siz de yaparsanız sonuçları benimle paylaşın :))  Ağzınızın tadı hiç bozulmasın , mutlu günler ...





                              Akdemir's Home






Yorum Gönder

3 Yorumlar

  1. Ben de pek sevmem sadece kiymali yemegini yiyebiliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Karnıbaharı çokseverim.Bunuda mutlaka deneyeceğim.
    Sevgiler canım 😍

    YanıtlaSil
  3. Bir ugrayayim dedim uzun zamandir yazmamissin 😊

    YanıtlaSil