Fırında Domatesli Karnabahar

Fırında Domatesli Karnabahar

Merhaba ... Kış sebzelerinden olan karnabaharın tam zamanı.  Genel olarak Karnabahar Köftesini çok sık yapsam da arada değişiklik gerekiyor.  Hem sağlıklı olsun hem de yemesi zevkli olsun istiyorum.  Bu sefer karnabaharı farklı bir harçla yapayım dedim ve ortaya hafif bir yemek çıktı.  Umarım siz de seversiniz.

Malzemeler: 

  • Küçük karnabahar 
  • Rendelenmiş domates  ( 1- 2 adet )
  • 1 yeşil biber
  • Bir tutam maydanoz 
  • Birkaç sap yeşil soğan 
  • Bir yumurta 
  • Tuz 
  • Karabiber 
  • Toz Kırmızıbiber

Fırında Domatesli Karnabahar

Yapılışı : 


  • Çiçek çiçek ayırıp yıkadığım karnabaharı buharda pişirdim. 

  • Fırında da pişeceği için buharda çok pişirmeyin. 

  • Yaklaşık dört kaşık domates rendesi , ince ince kıyılmış biber,  maydanoz ve soğana baharatları da ekleyerek karıştırdım .  

  • Sonra içine yumurtayı kırıp karıştırdım. 

  • Fırını 180 derecede ısıttım. 

  • Cam fırın kabına yağlı kağıt serdim. 

  • Haşlanmış karnabaharı önce sosa bulayıp sonra fırın kabına koydum.  

  • Isıtılmış fırına verip pişirdim.  

Harika bir yan yemek olduğu gibi diyet dönemlerinde tek başına da yeterlidir.




                               Akdemir's Home







Yorum Gönder

5 Yorumlar

  1. Çok hoş ve sağlıklı görünüyor, deneyeceğim. Elinize sağlık, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Bu sekilde hic denemedim, güzel bir alternatif olmus 😊

    YanıtlaSil
  3. Nilüfer canım tarif harika,bir de beşamel sos ile dene deri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beşamel sosluyu da çok severim de kalori değeri daha fazla onun :)) Aklıma getirmişken bir ara onu da yapıp tarifi yayımlayayım . Teşekkür ederim canım :)

      Sil