Kolay ve Lezzetli Kremalı Karnabahar Çorbası

Kremalı Karnabahar Çorbası

Merhaba :))  Karnabahar birçok kişi tarafından sevilmiyor maalesef. Benim çocuklarımın da çok sevdiğini söyleyemem. Bir ara kızım çiğ olarak yemeyi sevse de bu aralar onu da yemiyor. Karnabahar Köftesi ise en sık yaptıklarımdan . Tadından anlaşılmadığı için tercih sebebim oluyor. Tarifine 👉 buradan 👈 ulaşabilirsiniz. Bugün ise bir değişiklik yapıp hem kolay hem de lezzetli Karnabahar Çorbası yapmaya karar verdim.


Malzemeler :


  • 500 gr Karnabahar 
  • 1 adet küçük kuru soğan 
  • 1 havuç
  • 1 patates 
  • 1/2 kutu krema ( küçük kutu)
  • Tuz 
  • Karabiber
  • Zerdeçal
  • Köri


Üzeri için ister kızdırılmış tereyağ - kırmızı biber sosu ister sadece ince kıyılmış maydanoz kullanabilirsiniz.

Kremalı Karnabahar Çorbası


Yapılışı :

Karnabaharların yeşil kısımlarını temizledikten sonra çiçek çiçek ayırınız. Ben pakette ayrılmış aldığım için bu kısmı geçtim :)

Ayrılmış karnabaharı sirkeli suya koyarak yarım saat bekletip sonra bol su ile yıkıyorum ben.

Karnabaharları yıkandıktan sonra küçük parçalar halinde keselim. Aynı işlemi havuç ve patatese de yapalım.

Soğanları küp küp doğrayalım.

Tencereyi ısıtıp sıvıyağı ekleyelim ve soğanları kavuralım. ( Siz sıvı yağ yerine tereyağ da kullanabilirsiniz. )

Soğanlar kavrulduktan sonra doğranmış patates ve havucu da ekleyelim.

Sebzeler yumuşadıkları zaman karnabaharı da ilave edelim.

Bütün sebzeleri karıştırıp baharatları da ekleyelim , suyu ilave edelim ve yumuşayana kadar pişirelim. ( Baharat olarak kendi zevkinize göre farklı baharatlar da kullanabilirsiniz. )

Bütün sebzeler yumuşayıp pişince blenderdan geçirelim. Pürüzsüz bir karışım olsun.

Kremayı ilave ederek iyice karıştıralım ve ocaktan alalım.

Üzerine ister kızdırılmış tereyağ ve kırmızı biber ister sadece kıyılmış maydanoz koyarak servis yapalım.


Afiyet olsun.....

                               Akdemir's Home







Yorum Gönder

0 Yorumlar