Meşhur New York Kurabiyesi

  
Meşhur New York Kurabiyesi

 Selam :) Görüşmeyeli nasılsınız ? Hayat nasıl gidiyor ? Hayatın koştırmacası , pandemi dönemi , babamı dönemi derken bloglarıma biraz ara verdim. Beni özlediniz mi diye soracağım ancak olumsuz yanıt alırım diye sormuyorum :D 
   
   İnstagramda gezerken Amerika'dan bir hesap " Thick New York Cookies" adı altında bir tarif paylaşmıştı ve ben de not aldım bu tarifi . Çikolatalı kurabiyeleri çok seven kızım ve çayımın / kahvemin yanına eşlik etmesinden hoşlanan kendim için denedim kurabiyeyi. Test edip onaylayınca ise sizlerle de paylaşmaya karar verdim. Siz de denerseniz benimle paylaşın olur mu??? 

Meşhur  New York Kurabiyesi



    Gelelim tarife : 

Malzemeler : 

* 115 gr tuzsuz tereyağ
* 140 gr kahverengi şeker
*60 gr beyaz şeker
* 1 adet büyük boy yumurta
*320 gr un 
*1 çay kaşığı vanilya
*1 çay kaşığı kabartma tozu
*1çay kaşığı karbonat 
*250 gr damla çikolata 

Evde kahverengi şeker olmadığı için ben 200 gr beyaz şeker kullandım. Damla çikolata için de 80 gr kakao oranı yüksek bitter çikolatayı bıçak ile biraz iri doğradım. Kalan miktarı ise sütlü ve karamelli damla çikolataları karıştırarak kullandım. 

Meşhur  New York Kurabiyesi



Yapılışı:


* Oda sıcaklığındaki tereyağı ile şekeri çırpalım .
* Homojen bir karığım elde edince içerisine yumurtayı kırıp karıştırmaya devam edelim. 
* Un , kabartma tozu, vanilya, karbonatı ekleyerek karıştıralım . Yapışkan olmayan , parçalanan bir hamur oluyor . 
* Son olarak içine çikolataları ilave ederek karıştıralım . 

Büyük yuvarlak şekil verip yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizelim. Ben hepsi eşit boyutta olsun diye dondurma kaşığı ile hamuru alıp şekil verdim. 

Orijinal tarifte dokuz kurabiye diyordu fakat ben on iki kurabiye yaptım bu tariften . 

180 derede alt-üst ısınmış fırında 12-15 dakika arası pişiriliyor . 

Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun :)))



Meşhur  New York Kurabiyesi






Yorum Gönder

1 Yorumlar