Hafif bir kaçamak zamanı: Tiramisu

   
Akdemir's Home
  23 Nisan çocuk bayramında -benim çocuklarım artık her ne kadar genç katagorisine adım atsalar da - ben de evde çocuklara uygun menüler hazırladım. Her 23 Nisanda onların günü olduğu için gezmeye götürür bazen de hediyeler alırdım. Bu 23 Nisan'da evdeki tadilat hala devam ettiği için evde onlar için çocuk menüsü hazırlayıp onları mutlu etmeye çalıştım. Tatlı olarak da benim de çok sevdiğim ve arada kaçamak yapmak istediğimde yediğim bir tatlı  olan Tiramisu yaptım. Şunu itiraf etmeliyim kendi yaptığım Tiramisu'yu dışarıda yediklerimden daha çok seviyorum. Üstelik evde yapınca hem bol oluyor hem de istediğimiz gibi tatlıyı kişiselleştirebiliyoruz. Yoğun kakao tadı , ağızda eriyen kreması , kahve ile lezzetlenmiş bisküvisi sayesinde damağımız bayram ediyor.  Her nekadar geçmiş olsa da çocuklarımızın 23 Nisan Çocuk Bayramını kutluyorum. 

Gelelim tiramisunun yapılışına;

Malzemeler:

  • 1 paket kedi dili bisküvisi


Islatmak için:

  • 1 su bardağı sıcak su
  • 1 yemek kaşığı granül kahve ( isteğe bağlı olarak farklı çeşitler de olabilir. Ben espresso kullandım.)
  • şeker


Kreması:

  • 2,5 su bardağı süt
  • 2 adet yumurta sarısı
  • 3 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı silme şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket labne peynir


Üzerine serpmek için:

  • Kakao
Akdemir's Home

Yapılışı:

  • Bir tencerede süt, un yumurta, şeker karıştırılır ve ocağa koyularak orta ateşte muhallebi kıvamına gelesiye kadar pişirilir.
  • İndirilmesine yakın labne peyniri ve vanilya eklenir ve 2-3 dakika daha pişirilir.
  • Piştikten sonra blenderdan geçirilirse daha pürüzsüz bir karışım elde ediliyor.
  • Sıcak su ile kahve ve şeker karıştırılır. 
  • Bir kaba kedi dili bisküvileri yerleştirilir.
  • Bisküvilerin üstleri kahve ile ıslatılır.
  • Hazırladığımız kremanın yarısı bisküvilerin üzerine dökülür.
  • Bir sıra daha bisküvi dizilir ve kahve ile ıslatılır.
  • Kalan krema da  döküldükten sonra soğuması beklenir.
  • Soğuyan tatlının üzerine bolca kakao serpitirilir.

Afiyet olsun....
Afiyet Olsun

Yorum Gönder

0 Yorumlar