Browni Kek - Döküm Kek Kalıbında

Akdemir's Home


Okullar yakında kapanıyor ve çocuklar bütün gün evde olacaklar.  Günler  uzun olunca sağlıklı hem de onları cezbedecek atıştırmalıklar yapmak teleşına düşecek anneler. Keki her çocuk sever, özellikle farklı şekillerde olunca bayılırlar:)) Ben de çok sevdiğim browni tarifimi tren şeklinde olan kalıbımda yapmaya karar verdim. Kalıp ile yapacağım için brownime sos yapmayacağım. Alternatif olarak trenin bölümleri renklendirilebilir. Fakat ben tamamen sağlıklı olması açısından boya içeren maddeler kullanmadım.

 Döküm kalıbımı bu ikinci kullanışım. İlk kullandığımda teflon ve silikon kalıplara alışık olduğum için sadece yağlayarak pişirdim ve kalıptan keklerimi rahat çıkartamadım, parçalandılar. Bu sefer yağladıktan sonra un serptim kalıba ve çok güzel bir sonuç aldım . Hiç zorlanmadan kalıp ılıyınca ters çevirdim ve kendiliğinden keklerim çıktılar. 

Akdemir's HomeAkdemir's Home

Malzemeler:


  • 3 kahve fincanı şeker
  • 3 yumurta
  • 2 kahve fincanı yoğurt
  • 1 kahve fincanı fındık
  • 2 kahve fincanı kakao
  • 4-5 kahve fincanı un
  • 1 paket kabartma tozu


Yapılışı:


  • Standart kek yapar gibi önce yumurta ve şekeri çırpıyoruz.
  • Şeker yumurta içerisinde tamamen eriyince yoğurdu ekliyoruz.
  • Parçalanmış fındıkları da ekleyip karıştırıyoruz.
  • Kakao, un ve kabartma tozunu eleyerek karışıma ekliyoruz ve hepsini karıştırıyoruz.
  • Kalıbımızı yağlayıp unluyoruz.
  • Bir kepçe yardımı ile kalıplarımıza harcımızı koyuyoruz.
  • 180 derece önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 15-20 dakika pişiriyoruz.
  • Pişen keklerimizi fırından çıkartınca üzerlerine temiz bir bez örtüp sıcaklığı çıkıncaya kadar dinlendiriyoruz.
  • Kalıbımız soğuyunca ters çevirip kalıptan çıkartıyoruz.




   Afiyet  olsun...

Yorum Gönder

0 Yorumlar