İftar sonrası nefis bir tatlı, bir klasik: Dondurmalı İrmik Helvası


Akdemir's Home
   Herkese hayırlı Ramazanlar. Ramazan yaz ayına denk geliyor sıcakta oruç tutarken zorlanır mıyız diye düşünürken ramazan geldi ancak henüz yaz gelebilmiş değil. Sanki bahar aylarındayız, serin bir hava ve bol yağmur. Bol yağmur olunca ve güneş de fazla görünmeyince bahçedeki sebzelerde henüz minyatür boyuttalar. Bu sene çok fazla bir şey beklememeye başladım ben bahçeden de ağaçların yağmur ile özellikle geçen hafta yağan dolu ile meyvelerinin bir kısmını dökmelerine üzülüyorum. Yine konudan konuya atladım:))
  Kızım ile markete alışverişe gittiğimizde irmik gözüne ilişti ve " anne bunula helva yapılıyor değil mi?" deyince bir paket irmiği alışveriş sepetine ekledim. Kızımın canı ister de ben yapmaz mıyım!

  Her ne kadar iftar ile sahurun arası az olsa ve çok fazla bir şey yiyemesek de az biraz tatlı yiyebiliriz. Ben helvayı az miktarda yaptım , ılık olarak tüketelim kalmasın diye. İftardan yarım saat önce hazırladım , böylece soğumaya zaman bulamadı.

Malzemelerimiz çok az:

  •  1 su bardağı irmik
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • 1çorba kaşığı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 3/4 su bardağı şeker
  • Dondurma
Yapılışı:
  • Bir kapta süt ve şekeri karıştırıp kaynatıyoruz.Şeker eriyip kaynayınca altını kapatalım.
  • Yapışmaz bir tencerede irmiği yakmadan renk değiştirene kadar kavuruyoruz.
  • İrmik kavrulunca tereyağı ve sıvı yağı da ekleyip bir süre daha kavuruyoruz.
  • Kavrulan irmiğin üzerine süt-şeker karışımını ekliyoruz ve sütü çekene kadar kısık ateşte karıştırıyoruz. 
  • Sütü çekince ocağın altını kapatıp tencerenin kapağını kapatıp biraz dinlendiriyoruz.
  • Servis yapacağınız zaman şekil vereceğimiz kapın altını ve yanlarına helvamızdan koyuyoruz. Ortasına dondurma koyduktan sonra üzerine tekrar helva ile kapatıyoruz ve servis tabağına ters çeviriyoruz.
  • Ceviz ile veya istenirse çikolatalı sos ile servis yapıyoruz.
Afiyet olsun...

Yorum Gönder

0 Yorumlar