Bahçemden sonbahar manzaraları


  Merhaba, çoktandır bir bahçe yazısı yazmayı düşünüyordum fakat bu konuda tembelliğim tuttu. Yazar tıkanması olur ya bende de bahçe konusunda blogger tıkanması oldu:))

  Bu yaz bahçe ve bitkiler konusunda pek verimli bir sene olması . İlkbahar soğuk ve bol yağmurlu geçti. Hava genellikle kaplı olduğu için güneş yüzünü nadir gördük ve bu nedenle bitkiler gelişemediler. Kasım ayına girdiğimiz şu günlerde domateslerim daha yeni büyüdüler fakat hala yeşiller.

   Nar ağacım bu sene üç tane çiçek açtı. İnsan ne kadar mutlu oluyor diktiği bitki büyüyüp meyve vermeye başladığı zaman . Ben de bu üç çiçeğin gözünün içine baktım. İkisi çiçek halinde iken düştü. Üçüncüsü nohut kadar nar oldu. Ha gayret  bir tanecik bari meyvenin tadına bakayım derken onu da bir sabah düşmüş olarak buldum. Bu sene yine hüsran...

   Bu sene bahçemde iki misafirim daha var. Artık misafir sayılmazlar gerçi , ailemizin üyeleri. İki tavşan aldık !... Çocuklar ilgilenir , severler diye. Çocuklardan çok ben sevmeye başladım onları. Her gün besleyen ve başlarında bekleyen benim. Kediler yüzünden başlarda çok korkmuştum. Çünkü tavşanlarımı görünce avlanma pozisyonu alıyorlar, kovalıyorlar ve pençeliyorlardı. Gerek benim tavşanları korumam gerekse tavşanların barışçı birer hayvan olmaları nedeni ile tavşanlar ve bahçemizin daimi üyesi olan kediler arkadaş oldular. Şimdi beraber barış içerisinde yaşıyorlar. Yine de kedilere arada göz kulak olmak gerekiyor, Sonuçta ne yapacakları belli olmaz!..

   Tavşanlarım  ( Kira ve Chibi Chibi ) bahçede olunca çimleri de biçmeye gerek kalmadı. Sağ olsunlar çok güzel biçiyorlar çimleri.  Hatta gözlerinin içine baktığım, tohumdan büyüttüğüm biberlerimi de biçtiler:(

    Sadece onlar mı? Yine tohumdan ektiğim çiçeklerimi büyüdü diye bahçeye ektim ve her sabah biraz daha büyüdüler mi diye bakarken bir sabah çiçeklerimi kırılmış olarak buldum. Benim akıllı kedilerimin faydadan çok zararları var. Çiçeklerimin üzerine yatıp yuvarlanmışlar. Bahçede o kadar alan varken benim çiçeklerime düşmanlar....

   Bu sene en verimli ağaçlarım kayısı ve armut oldu. Havalar ne kadar kötü olsa da bütün güçlerini meyvelerine verdiler...

  Bu sene badem ağacım da 5-6 tane badem verdi. Trabzon Hurmam ise meyvelerinin hesini döktü. Seneye inşallah!...

   Cevizlerimde de 7-8 tane cevizim var. İnsan kendi çocuğu gibi sevmeye başlıyor bir süre sonra ağaçlarını.

      Sonbaharda her ne kadar doğa yavaş yavaş uykuya geçse de ben şimdiden ilkbaharın planlarını yapmaya başladım:)))





                              

Yorum Gönder

0 Yorumlar