Güveçte Beşamel Soslu , Sebzeli Et

Akdemir's Home

  Bugün sizlere çok sevdiğim bir yemeği tarif etmek istiyorum. Bana göre oldukça pratik ve lezzetli. Üstelik oldukça da gösterişli duruyor. Tadı ise tarif edilmez ...

Malzemeler:


  • Kuşbaşı et
  • Mantar
  • Bezelye
  • Un
  • Tereyağı
  • Süt
  • Muskat
  • Tuz 
  • Karabiber
  • Kırmızıbiber
  • Kaşar Peyniri


Yapılışı:

Malzeme miktarı belirtmiyorum çünkü yapacağımız kaba göre malzemeleri ayarlabiliriz. Ben dört porsiyon hazırladım. Yaklaşık 250 gr kuşbaşı eti defne yaprağı ve biberiye ile kendi suyunu çekinceye kadar kısık ateşte pişiriyorum.
Güveç kaplarının altına önce kuşbaşı etleri paylaştırıyorum.

Akdemir's Home


Mantarları bir tavada az miktarda sıvıyağ ile kavuruyoruz. Kavurduğumuz mantarları da etlerin üzerine paylaştırıyoruz.

Akdemir's Home

Bezelyeleri tuzlu su ile haşlıyoruz. Haşlanan bezelyeleri de mantarların üstlerine paylaştırıyoruz.

Akdemir's Home

Bir tencerede beşamel sos hazırlıyoruz. Bir tencereye 1 kaşık tereyağı koyup eritiyoruz. Dolu dolu 1 çorba kaşığı un koyup kavuruyoruz. Üzerine yavaş yavaş bir taraftan karıştırarak iki bardak soğuk sütü döküyoruz. Un topak olmasın diye sürekli karıştırıyoruz. Kaynamaya başlayınca içerisine tuz katıyoruz. Az miktarda da muskat rendeliyoruz.
Güveç kaplarının en üstlerine beşamel sosu paylaştırıyoruz.

Akdemir's Home

Üzerine rendelenmiş kaşar peyniri ve kırmızı biber serpip 200 derecede önceden ısıtılmış fırına veriyoruz.

Akdemir's Home

Üzeri kızarınca pişmiş demektir.

Afiyet olsun...


                              

Yorum Gönder

4 Yorumlar